مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

سردیس شهیده «فاطمه نیک» در هرمز نصب می‌شود



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: سردیس «شهیده فاطمه نیک» در ورودی جزیره هرمز در خروجی از اسکله مسافری نصب خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل جهانگیری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جلسه هم اندیشی نصب سردیس بانوی «شهیده فاطمه نیک» گفت: ما نسبت به شهداء وظیفه داریم تا برای خانواده‌های آن‌ها آنچه را که در توان داریم انجام دهیم زیرا شهیدان دین خود را به کشور ادا کرده‌اند و وظیفه ماست که جانفشانی های آن بزگواران را ارج نهیم.

به گفته وی، پس از جمع آوری نظرات و پیشنهادات، و طرح کلی تصویب و ساخت سردیس شهیده «فاطمه نیک» به استاد خیراندیش مجسمه ساز مطرح کشور سپرده شد.

جهانگیری درباره محل نصب این سردیس نیز عنوان کرد: مقرر شده تا پس از آماده سازی، این سردیس در جزیره هرمز روبروی اسکله و با حضور خانواده شهیده و مسئولان استانی و بومی نصب و رونمایی شود.

«منتظری تختی»، مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان و سلمانی شهردار هرمز و فرزند بانو شهیده نیک نیز در این نشست هم اندیشی حضور داشتند.

فاطمه نیک کیست؟

شهیده فاطمه نیک که در دوران دفاع مقدس هشت تن از محارمش از جمله پسران، برادران، برادرزاده و خواهرزاده‌هایش به شهادت رسیده بودند و همواره آرزوی شهادت در دل داشت، در سال 1366 و در مراسم برائت از مشرکان در جوار خانه خدا به آرزویش رسید و در حمله وحشیانه عمال سعودی به این مراسم، آسمانی شد.

از این بانوی شجاع و ولایت مدار، به «ام الشهدا» نیز یاد می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها