بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌ها به شهرداری شیراز



 اعلام بدهی ۳۰ هزارمیلیارد تومانی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی به شهرداری شیراز و تذکر نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی مترو این کلانشهر و لزوم جداسازی واگن مردان و زنان و افزایش تعداد واگن‌های ویژه بانوان از جمله موارد مطرح شده در نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بود.

  

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد رضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز روز یکشنبه در نود و هشتمین جلسه این شورا، گفت: براساس آخرین بررسی‌ها، شهرداری شیراز ۳۰ هزار میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلبکار است.
وی ادامه داد: با همراهی مشترک و بدون دریافت این حجم از مطالبات، هیچ خلل و مشکلی در عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی شیراز ایجاد نشده است.
هاجری اضافه کرد: ۹۸۶ پروژه عمرانی به همراه ۱۴۶ پروژه کلان، ۳۵ برنامه، ۱۰۲ طرح و ۱۱۴ بسته سرمایه گذاری در افق ۱۴۰۴ شیراز دیده شده که همزمان و نوبت به نوبت عملیاتی خواهند شد.
وی گفت: بودجه ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز، نیاز این کلانشهر است.

 

تذکر نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی مترو شیراز

عضو دیگر شورای شهر شیراز در این جلسه گفت: باتوجه به نقش مهم مترو در توسعه پایدار شهر، کاهش هزینه و زمان، جذابیت نقل و انتقال و... قطار شهری باید برای استفاده عموم مردم، محیطی امن باقی بماند.
افسانه خواست خدایی افزود: درحال حاضر به دلیل نقصی که در فرهنگسازی و جذب قشر نوجوان و جوان به فرهنگ ایرانی و اسلامی صورت پذیرفته و عدم نظارت بر رفتارهای فرهنگی اجتماعی در مترو، متاسفانه قطار شهری شیراز به محیطی ناامن جهت حضور اغلب مردم، خصوصا کودکان، نوجوانان و بانوان تبدیل شده و وضعیت فرهنگی و اجتماعی نامناسبی در مترو حاکم است.
وی ادامه داد: رفتارهای هنجارشکنانه در واگن های مترو و عدم نظارت میدانی مسئولین امر، به حدی رسیده است که اغلب خانواده ها نگران حضور فرزندان دانش آموزشان در این محیط اجتماعی هستند؛ ضمن اینکه یکی از دلایل این معضل، کمبود واگن بانوان بوده و بانوان شهر شیراز متقاضی افزایش واگن های ویژه بانوان و جداسازی آنها از دیگر واگن ها هستند.
خواست خدایی به دلیل وجود این وضعیت به شهردار شیراز تذکر داد و گفت: ضروری است که فورا به وضعیت فرهنگی و اجتماعی مترو شیراز رسیدگی و تعداد واگن های بانوان جهت رفع این معضل اجتماعی افزایش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها