رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

ارزش صادرات غیرنفتی استان فارس ۲۴ درصد افزایش یافت



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: میزان صادرات غیر نفتی استان تا پایان آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۴ درصد و از نظر ارزش ارزی ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ايرنا، «حمید رضا ایزدی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس سه شنبه در آیین گرامیداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز افزود: بر این اساس طی مدت مذکور یک و چهار دهم میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار از این استان صادر شده است. وی، توسعه صادرات را از مهمترین روش های برقراری ارتباط اقتصادی با دنیا دانست و ادامه داد: تسهیل فرایند تولید و توسعه صادرات غیرنفتی بهترین گزینه برای رفع مشکلات اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی علاوه بر تاکید بر درونگرایی اقتصاد، به برونگرایی اقتصاد یعنی صادرات و افزایش صادرات کالاها و خدمات برای ارز آوری نیز تاکید فرموده اند.


وي افزود: نوآوری، استاندارد سازی، قدرت رقابت‌پذیری ، دانش بنیان بودن، تامین زیرساخت‌ها و تسهیل فرآیند اجرایی، تلاش برای پیوستن به اتحادیه های منطقه ای و بین‌المللی، ایجاد و توسعه مراکز تجاری و بازاریابی مدیریت شده توسط تشکل های تخصصی صادراتی درعمده بازارها، ایجاد کنسرسیوم های تخصصی تولید و صادرات، تقویت و پشتیبانی از طریق دیپلماسی اقتصادی ازجمله مولفه‌های مورد نیاز صادرات موفق است.

مدیران دولتی در مقابل فعالیت بخش خصوصی مانع تراشی نکنند


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: انتظار بخش خصوصی از مدیران دولتی این است که در مقابل فعالیت آنها مانع تراشی نکنند. جمال رازقی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب حمایت از بخش خصوصی است اما اگر مدیران دولتی بنای حمایت ندارند، سنگ اندازی و مانع تراشی هم نکنند. وی ادامه داد: آنچه که امروز در اقتصاد کشور شاهد هستیم نتیجه هم مداخلات بخش دولتی و بی توجهی به توصیه ها و تذکرات بخش خصوصی است.

  

رکورد شکنی صادرات کشور

 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان افزود: صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماه امسال برای نخستین بار رکود شکنی کرده و به رقم ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. رازقی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲ و ۹۳ دهم درصد و در نظر ارزش ارزی افزون بر ۱۷ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، تمام فعالان اقتصادی در حوزه تولید و صادرات مواد شوینده و خشکبار، شیلات ، مواد غذایی و محصولات کشاورزی می‌توانند بدهی ارزی خود را با نرخ بین ۴۳ و ۴۴ هزار تومان (نرخ بازار متشکل ارزی) با واریز ارز در حساب‌ هایی که در خارج کشور معرفی خواهد شد رفع تعهد کنند.

در این آیین از ۳۰ صادرکننده نمونه استانی و ۲ صادر کننده نمونه ملی در گروه کالایی صنایع معدنی، غذایی، دانش بنیان، صنایع تبدیلی کشاورزی، شیمیایی و سیمان تقدیر شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها