اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

بهسازی و تعریض چند محورهای مهم و موصلاتی هرمزگان طی 11 ماه



رئیس اداره نگهداری راه‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از بهسازی چند محور مواصلانی مهم در هرمزگان خبر داد و بهسازی و روکش شدن جاده‌های استان را بیش از ۳۳۸ کیلومتر عنوان کرد.

  
به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، «مهران رازمند» از تعریض و بهسازی محور جناح- کمشک- لامرد و تنگ بستک چاه بنارد در شهرستان بستک، پدل- لمزان در شهرستان بندرلنگه، محور فین در شهرستان بندرعباس، محور جغین در شهرستان رودان، محور تیاب حکمی و میناب- سندرک – بشاگرد در شهرستان میناب خبر داد و گفت: «با توجه با تحقق صددرصدی بهسازی و روکش آسفالت در برنامه‌های این اداره، مجموع لکه‌گیری و روکش‌های تقویتی و حفاظتی و بهسازی‌ها به ۳۳۸ کیلومتر تا پایان بهمن ‌ماه رسیده است که این میزان پیشرفت، بسیار قابل قبول است».
مهران رازمند در خصوص محور جناح- کمشک- لامرد، تشریح کرد: «طول کلی محور ۴۰ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در فاز اول به اتمام رسیده است و در فاز دوم به طول ۸.۵ کیلومتر پیمانکار آن مشخص‌شده است و عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال انجام است». وی با اشاره به اجرای عملیات تعریض و بهسازی تنگ بستک چاه بنارد افزود: «طول کل محور 14 کیلومتر هست که در ۲ فاز در سنوات گذشته به طول ۱۰.۵ کیلومتر انجام ‌شده است و فاز سوم در سال جاری به طول ۳.۵ کیلومتر بهره برداری رسیده است».
رئیس اداره نگهداری راه‌های استان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه دژگان - لمزان تصریح کرد: «طول کل محور 53 کیلومتر هست. در حال حاضر قرارداد عملیات اجرای تعریض و بهسازی محدوده لمزان-پدل به طول ۴.۵ کیلومتر با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان منعقد گردیده است. عملیات اجرای پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ در حال انجام است» و همچنین در این محور 13.5 کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد انجام شده است.
مهران رازمند از تعریض و بهسازی محور فین و اتصال به بزرگراه سیرجان- بندرعباس خبر داد و افزود: «طول کل محور فین از دوراهی فین تا شهر فین ۳۴ کیلومتر هست. در سنوات گذشته عملیات تعریض و بهسازی محور به طول 17 کیلومتر از مسیر، حدفاصل محدوده روستای مزراع تا بعد از روستای رضوان به انجام رسیده است». رازمند ادامه داد:«در حال حاضر عملیات اجرای تعریض و بهسازی ادامه محور به طول ۱۱ کیلومتر در حال انجام هست و پیشرفت فیزیکی کل پروژه فعلی ۵۰ درصد است. ضمناً در محور مذکور قراردادی جهت اجرای ۶ کیلومتر روکش آسفالت منعقد گردیده که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است. جهت تکمیل مسیر نیاز به اعتباری بالغ‌بر ۷۷ میلیارد تومان است».
رئیس اداره نگهداری راه‌های استان در پایان در خصوص تکمیل، تعریض، بهسازی، بازسازی و روکش آسفالت محور جغین گفت و افزود: «این محور ۶۰ کیلومتر هست که در سنوات گذشته مقدار ۴۲ کیلومتر مسیر بهسازی و به بهره‌برداری رسیده است. در سال جاری قراردادی بالغ ‌بر ۵۴ میلیارد تومان به طول ۷ کیلومتر انعقاد گردیده و هم‌اکنون در مرحله انجام بازگشایی، خاک‌برداری ، خاک‌ریزی و احداث ابنیه فنی با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد می باشد و جهت انجام بهسازی مابقی مسیر به طول ۱۱ کیلومتر به اعتباری بالغ‌بر ۷۷ میلیارد تومان نیاز هست».
همچنین عملیات تعریض بهسازی محور میناب سندرک- بشاگرد که در ۲ قطعه در حال انجام می باشد قطعه اول به طول ۷کیلومتر که تاکنون عملیات تعریض و بهسازی ۶ کیلومتر به اتمام رسیده است و قطعه دوم به طول ۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد در مرحله عملیات خاکبرداری و خاکریزی است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: عملیات تکمیل محور میناب- تیاب- حکمی در فاز اول به طول ۲ کیلومتر در دو باند با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و در فاز دوم به طول ۶.۵ کیلومتر با یشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در مرحله عملیات پی کنی و بتن ریزی ابنیه فنی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها