قلیان‌ها از ساحل پارک زیتون قشم جمع‌آوری شد



مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از جمع آوری ۱۴۰ چشمه قلیان از ساحل پارک زیتون این جزیره در اجرای نخستین مرحله طرح جمع آوری قلیان از بوستان ها، سواحل و مناطق گردشگری سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر یاسر مرادی اظهار کرد: جمع آوری این تعداد قلیان با هدف پاکسازی اماکن عمومی از عوامل آلوده کننده دخانی، اثرات سو دخانیات بر اقتصاد، سلامت و اجتماع قشموندان و گردشگران بزرگ ترین جزیره خلیج فارس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عده ای از دستفروشان با فعالیت غیر مجاز در فضاهای گردشگری و سواحل جزیره قشم که یکی از مهمترین نقاط دیدنی این جزیره محسوب می شوند اقدام به عرضه قلیان می کنند، گفت: عرضه قلیان ضمن اینکه موجب برهم زدن بهداشت عمومی می شود، باعث ایجاد بی نظمی بصری شده و پسماندهای به جا مانده ناشی از این فعالیت غیر مجاز، آسیب و تخریب ساحل و فضای سبز جزیره در بر خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم توضیح داد: این موضوع ضمن تهدید بهداشت عمومی؛ باعث نارضایتی بسیاری از افراد، قشموندان و گردشگران شده است که در این خصوص اجرای طرح جمع آوری قلیان از بوستان ها، سواحل و مناطق گردشگری این شهرستان مرزی، با دستور دادستان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، اداره اماکن نیروی انتظامی و امور شهری سازمان منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

 

در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان بخشی از استان کرمان و بوشهر مصرف دخانیات به ویژه در میان بانوان، جوانان و نوجوانان به صورت قلیان رواج دارد که مضرات آن دو چندان است.

متاسفانه در استان هرمزگان بالای ۱۴ تا ۱۵ درصد بانوان قلیان مصرف می کنند که آمار بسیار بالایی در کشور می باشد.

منتشر شده: 1
مهزیار
۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آفرین بسیارعالی
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها