از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون:

جمع‌آوری بیش از چهار هزارکیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در هرمزگان



 مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۲۴۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون در این استان جمع‌آوری و نابود شد.

  

به گزارش صبح ساحل، دکتر ماشالله مریدی با اشاره به اقدام های حوزه سلامت محیط و کار در ایام نوروز افزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۸۳۶ مورد بازرسی انجام شد که طی این بازدیدها ۲ هزار و ۵۲۰ اخطاریه صادر و ۶۰ مرکز پلمب شدند.

وی باتوجه به اینکه ۹۴ مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: رستوران ها، هتل ها، مراکز اقامتی، اماکن بین راهی، سامانه های آبرسانی و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله اماکن عمومی حساس است که در این مدت مورد بازدید بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته اند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به ۱۹۹ مورد بازرسی از مراکز بین راهی ابراز کرد: تعداد ۳۶۶ مورد نمونه برداری مواد غذایی در راستای کنترل مواد غذایی و ۱۱ هزار و ۶۰۶ کلرسنجی منابع آب و ۱۵ هزار و ۲۸۱ مورد سنجش پرتابل سطوح تا کنون انجام شده است.

وی از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب با شماره تلفن های ۱۹۰ کشوری و ۳۱۱۸ استانی سریعاً گزارش نمایند تا با متخلفان برابر ضوابط برخورد قانونی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها