۳۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در قشم امحا شد



رییس اداره دامپزشکی قشم اعلام کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بر بهداشت مواد غذایی، اماکن نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان، ۳۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف (گوشت، مرغ و ماهی) در این شهرستان مرزی امحا شده است.  

به گزارش صبح ساحل، «محمد صدیق ارم»، رییس اداره دامپزشکی قشم روز یکشنبه گفت: این طرح با به‌ کار گیری ۲ اکیپ نظارتی و بازرسی از ۱۸۴ مرکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شامل سردخانه ها، مرغ فروشی ها، قصابی ها، ماهی فروشی ها، رستوران ها، مراکز تهیه غذای بیرون بر و نظایر آن در سطح شهرستان قشم و روستاهای این جزیره در قالب تیم های مشترک با شبکه بهداشت، اصناف، تعزیرات و یا به صورت اختصاصی و نا محسوس انجام شده است.

وی ادامه داد: از تاریخ آغاز این طرح (۱۳ اسفند ۱۴۰۱) تا پایان روز (۱۹ فروردین‌ ۱۴۰۲) در جزیره قشم شناسایی ۱۸ مورد تخلف بهداشتی در سطح این شهرستان مرزی صورت پذیرفته است.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: در مدت یادشده ۳۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی در این شهرستان امحا شده است و یک واحد مرکز عرضه فرآورده های خام دامی (مرغ فروشی) به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی و تذکرات متعدد و اقدام مخاطره آمیز علیه بهداشت عمومی و سلامت جامعه، با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

ارم اضافه کرد: کارشناسان و بازرسان بهداشتی همچنان این اداره با حضور در نقاط مختلف این شهرستان مرزی به صورت تمام وقت در راستای تامین و تضمین سلامت مواد غذایی و کنترل فرایند تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌ های خام دامی اقدام می‌ کنند.

وی ارتقای سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی را از اهداف اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: نظارت‌ های بهداشتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره به طور مستمر در جریان است و نتیجه آن در قالب تامین امنیت، تضمین سلامت مواد غذایی و افزایش اعتماد عمومی در جامعه مشاهده می‌ شود.

رییس اداره دامپزشکی قشم از عموم قشموندان درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها