برنامه های موبایل اطلاعات شما را سرقت می کنند



اپلیکیشن ها و برنامه های موجود در تلفن همراه، حجم عظیمی از اطلاعات را جمع آوری می کنند. تحقیقات پژوهشگران نشان داد: این برنامه ها تنها در طول یک هفته ۵۴۰۰ داده مختلف را از تلفن یک خبرنگار جمع آوری کردند.

    
      

بسیاری از نرم افزارهای تلفن همراه می دانند ما دقیقا در چه نقطه ای هستیم، با چه کسی صحبت کرده، چه تراکنش های مالی انجام داده و با چه کسانی دوست هستیم. شاید این موضوع که نرم افزارهای موبایل بر بسیاری از اطلاعات شما اشراف دارند ترسناک باشد اما در این میان چند ابزار وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی و مسدود کردن ردیاب ها کمک کند، از جمله این برنامه ها می توان به Privacy Pro  برنامه مورد استفاده توسط خبرنگاران مشهور اشاره کرد.

با این حال، این برنامه‌ها چیز زیادی درباره نوع داده‌ های جمع ‌آوری شده به شما نمی ‌گویند. گفتنی است اگر شما از کاربران آیفون هستید، ابزاری داخلی وجود دارد که می‌تواند به شما در این نوع بینش کمک کند:‌این ویژگی App Privacy Report نام دارد که نشان می دهد برنامه ها در پس زمینه گوشی شما چه کاری انجام می دهند.

برای دسترسی به این خدمات آیفون، ابتدا باید گوشی خود را روشن و وارد بخش تنظیمات خشده و به بخش حریم خصوصی و امنیت بروید. در پایین صفحه حریم خصوصی و امنیت، گزارش حریم خصوصی برنامه را خواهید دید.به گزارش سیناپرس، روی آن ضربه بزنید. این خدمات به طور پیش فرض خاموش است، بنابراین باید آن را روشن کنید. سپس، باید برای مدتی از گوشی خود استفاده کنید. وقتی برگشتید، اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چه نوع اطلاعاتی از شما جمع ‌آوری می ‌شود، کدام برنامه ‌ها این کار را انجام می ‌دهند و این اطلاعات به کجا می ‌روند را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش سیناپرس، بخش اول که مشاهده می کنید دسترسی به داده و حسگر است. این اطلاعات به شما نشان می دهد که برنامه های گوشی شما به چه نوع داده هایی دسترسی دارند. اگر برنامه ‌ای را می ‌بینید که به داده ‌هایی دسترسی دارد که برای شما نامشخص است، می ‌توانید مجوز آن را در تنظیمات حریم خصوصی برنامه غیرفعال کنید.

شما همچنین در برنامه App Network Activity، می‌ توانید ببینید کدام برنامه‌ ها بیشتر به شبکه دسترسی دارند. شاید برای شما عجیب باشد اما معمولا بازی ها از جمله اصلی ترین جمع کننده های داده هستند.

بخش  Website Network Activity به شما نشان می دهد که از چه وب سایت هایی بازدید کرده اید و با چند دامنه دیگر تماس داشته اید. تماس با بسیاری از دامنه های خارجی اغلب نشانه فعالیت بالای ردیاب است.

در نهایت، بیشتر دامنه ‌های تماس گرفته شده نشان می ‌دهند که داده‌ها کجا ارسال می‌شوند. به طور عادی بیشتر برنامه های ردیابی شده مربوط به گوگل هستند  زیرا گوگل ردیابی و همچنین ارائه خدمات زیادی را انجام می دهد.

به گزارش سیناپرس، درک اینکه چه داده‌ هایی از شما توسط تلفن همراهتان جمع‌ آوری می‌ شوند، بخشی از هسته اصلی بازیابی کنترل بر داده‌های شما است. گزارش حریم خصوصی برنامه ها به شما امکان می ‌دهد بدانید چه زمانی ممکن است لازم باشد حسگرها را برای برخی برنامه‌ها خاموش کنید. برای مسدود کردن دامنه‌ های خاص، باید به سایر برنامه ‌های مسدود کننده ردیابی  مانند PrivacyPro، مراجعه کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها