تشدید نظارت بر ممنوعیت صید حلوا سفید در آبهای هرمزگان



در راستای ارتقای کنترل صیدگاه های هرمزگان و رعایت ممنوعیت فصول صید(حلوا سفید)، حرکت ناوگان مشترک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و دریابانی استان جهت حفاظت از منافع صیادان آغاز شد.

     

به گزارش صبح ساحل، سرپرست شیلات هرمزگان از آغاز حرکت ناوگان مشترک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان  و دریابانی استان جهت حفاظت از منافع صیادان و در راستای ارتقای کنترل صیدگاه های استان و رعایت ممنوعیت فصول صید به ویژه حلواسفید خبرداد.

 مسعود بارانی با اشاره به اینکه این ناوگان با هماهنگی و تعامل شیلات استان، دریابانی هرمزگان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در جهت کنترل صیدگاه ها در فصول مختلف صید راه اندازی شده است تصریح کرد: ناوگان مذکور در فصل صید حلواسفید با استقرار در صیدگاه های حلوا سفید استان اقدام به کنترل صیدگاه  می کند.

بارانی  با بیان اینکه  شناور سنگین یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با عنوان مرصاد پس از ۲ سال مجدد آغاز به انجام وظیفه در راستای حفاظت منابع آبزیان شیلات استان کرده است ، عنوان کرد: بدون شک حضور این شناور در یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان می تواند توان عملیاتی این یگان، به ویژه در عملیات های بلند مدت را افزایش دهد.

وی  افزود: بدون شک با کاهش صید مخرب و عدم استفاده از ادوات صید مخرب شاهد افزایش بازماندگی آبزیان و تولید مثل آنها خواهیم بود که پر شدن تور صیادان را در فصول صید بعدی به دنبال خواهد ‌داشت.

ماهی حلوا سفید دارای ارزش غذایی بالایی است و در جهان مشتریان فراوانی دارد. این ماهی را زبیدی‌ماهی نیز می‌نامند.این گونه در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، دریای عرب، اقیانوس اطلس، خلیج بنگال، دریای چین شرقی، دریای جنوبی چین، دریای زرد، دریای اندونزی، دریای مدیترانه و اقیانوس آرام، پراکنش دارد.

وقفه ای چند هفتگی در صید این ماهی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان می تواند به تکثیر و رشد آن در ماههای آتی کمک کند و بهترین زمان برای ممنوعیت صید حلوا سفید نیز در اردیبهشت و خرداد در استان های ساحلی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها