مدیر شبکه بهداشت بندرلنگه :

بهسازی محیط بهترین روش برای جلوگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس



مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان بندرلنگه گفت: محل زیست و تکثیر پشه آئدس که ناقل بیماری خطرناک تب دنگی است، آب های راکد همچون ظروف آب زیر کولر، ظرف زیر گلدان، ظروف نگهداری آب بدون درب، حوض ها و آب انبارها، چاله های آسانسور می باشد.

   

به گزارش صبح ساحل،  مرتضی سالمی مدیر شبکه بهداشت  ودرمان و آموزش این شهرستان امروز اظهار کرد: پشه آئدس ناقل بیماریهای ویروسی خطرناک ویروسی دانگ، زیکا و چیکونگونیا می باشد که گاهی اوقات بصورت شدید در بدن بروز می کند.

وی با بیان این که محل زیست و تکثیر پشه آئدس آب های راکد همچون ظروف آب زیر کولر، ظرف زیر گلدان، ظروف نگهداری آب بدون درب، حوض ها و آب انبارها، چاله های آسانسور می باشد، افزود: بهسازی این آب ها بهترین روش به جهت جلوگیری از رشد و تکثیر آنها به شمار می رود.

دکتر سالمی اظهار کرد: هر ساله با شروع گرما و به جهت خنک شدن هوا از کولرهای گازی در منازل استفاده‌ می شود که آب جمع شده در ظروف زیر کولر یکی از بهترین محل ها برای تخمگذاری و تکثیر آئدس بشمار می رود که لازم است این ظروف بصورت مرتب و روزانه خالی شوند.

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش بندرلنگه ادامه داد: بهتر است تمامی ظروف نگهداری آب در منازل درپوش مناسب داشته باشند وجهت جلوگیری از گزش پشه آئدس مردم می توانند از لباس های آستین بلند رنگ روشن و دور کننده حشرات  استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها