رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تب دنگی تازه‌ترین چالش سلامت در استان



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تب دنگی یا استخوان‌شکن یکی از چالش‌های حوزه درمان در هرمزگان است که در پاکستان شیوع یافته و باید در استان مراقبت جمعی انجام دهیم.

        

به گزارش صبح ساحل، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت به هفته سلامت با شعار سلامت برای همه با پزشک خانواده نام گذاری شده و پاسداشت سلامت بخشی از دین مبین اسلام است که در کنار امنیت بدان توجه شده و بدون شک عوامل فرهنگی و اجتماعی در مقوله سلامت نقش دارند.

وی با بیان این که تب استخوان شکن و عامل آن پشه آئدس تازه‌ترین چالش حوزه درمان در استان است که کشور همسایه ما پاکستان را درگیر کرده و در جنوب خلیج فارس نیز بروز کرده، افزود: کنترل این بیماری به همکاری جامعه نیاز دارد.

دکتر جاودان در بیان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در هرمزگان، عنوان داشت: در حوزه بهداشت در کل هرمزگان بیش از ۲۷ میلیون خدمت، در اورژانس پیش بیمارستانی بیش از ۴۰۰ هزار خدمت (رتبه برتر کشوری) و در بیمارستان‌ها ۲۹ میلیون خدمت صورت گرفته است.

وی در مورد بهره برداری از ام آر آی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس هم گفت: این دستگاه نصب شده و در حال تزریق هلیوم است و بزودی در مدار خدمت رسانی قرار می‌گیرد.

جاودان درباره دندانپزشکی‌های دولتی در سطح شهر نیز گفت: دولتی بودن مراکز دندانپزشکی در تعرفه خدمات است و مواد اولیه و تجهیزات مشمول هزینه برای آنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اضافه کرد: ۳ بیمارستان کودکان، جنرال بندرعباس و بیمارستان میناب را تلاش داریم تا پایان امسال تکمیل کنیم که برای تکمیل ساختمان آنها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و بیش از ۱۵۰۰ نیرو لازم است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به کمبود آمبولانس در استان اشاره و گفت: اکنون ۳۰۰ آمبولانس در استان داریم که فقط ۱۲۰ دستگاه عملیاتی است و مابقی مشکل قطعات و تجهیزات دارند.

به گفته جاودان، در تازه ترین برنامه استخدامی وزارت بهداشت، ۲۱۵۰ سهمیه از ۲۰ هزار استخدامی جدید به هرمزگان اختصاص داده شده است که اتفاق بزرگی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها