گلایه شهروندان بندرعباس از کمبود بنزین سوپر در شهر/ یک مسئول: بنزین سوپر در 4 جایگاه بندرعباس درحال توزیع است


نویسنده: صبح ساحل

شهروندان بندرعباس از کمبود بنزین سوپر در سطح شهر گلایه دارند. به گفته آنان، هر زمان که به جایگاه‌های سوخت در بندرعباس مراجعه کرده‌اند، خبری از بنزین سوپر نبوده است. این در حالی است که مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  منطقه هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح ساحل این ادعا را تکذیب کرد و گفت: «چهار جایگاه در بندرعباس به‌صورت شبانه‌روزی، بنزین سوپر توزیع می‌کنند».

یکی از شهروندان بندرعباس درباره کمبود بنزین سوپر گفت:« بنده خودروی خارجی دارم و بیشتر متقاضی بنزین سوپر هستم. هر بار که به جایگاه‌های سوخت مراجعه کردم اما با جواب «بنزین سوپر نداریم، فقط بنزین معمولی» مواجه می‌شوم. لطفاً از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع را شوید تا برای رفع این موضوع وارد عمل شوند».

چندین شهروند بندرعباس گلایه‌های مشابه نسبت به کمبود بنزین سوپر داشته‌اند که در همین رابطه با مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان گفت‌وگو کرده‌ایم.

«احمد سالاری فر»، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی   منطقه هرمزگان دراین‌باره گفت:« در حال حاضر چهار جایگاه سوخت در بندرعباس، چهار جایگاه به نام‌های پامرو، سامکو، عوض‌پور و جایگاه ترنج به‌صورت شبانه‌روزی در حال توزیع بنزین سوپر هستند».

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان ادامه داد:« استان هرمزگان، تنها در شهرستان بندرعباس توزیع می‌شود و هر فردی خواهان بنزین سوپر باشد، می‌تواند به چهار جایگاه مراجعه کنند».

یک کارشناس نفتی درباره کیفیت بنزین‌های تولیدشده در کشور گفت:« بخش عظیمی از تولید بنزین در کشور در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود که کیفیت تولیدی پالایشگاه‌ ذکرشده و پالایشگاه‌های دیگر کشور، فراتر از استانداردهای جهانی است».

وی ادامه داد:« بنزینی تولیدشده با استانداردهای جهانی در دنیا با نام یورو شناخته می‌شود که در ایران نیز، یورو است. این نوع بنزین دارای مواد آلاینده‌ی کمتر می‌باشد که مناسب محیط‌زیست و خودرو است».

این کارشناس نفتی افزود:« بنزین سوپر که در ایران توزیع می‌شود، اکتان بالاتری نسبت به بنزین استاندارد معمولی دارد که این نوع بنزین هم دارای فوایدی است و هم گران‌تر از بنزین معمول. عرضه بنزین سوپر در کشور، محدود است و این‌گونه نیست که در استان هرمزگان، فقط جایگاه‌های منتخب، بنزین سوپر عرضه کنند. زیرا که؛ مخازن بنزین‌های سوپر جدا و جایگاه آن با بنزین معمولی متفاوت است. در هر استان کشور، جایگاه‌های منتخبی وجود دارد که بنزین سوپر عرضه می‌کنند. بنابراین در استان هرمزگان نیز، 4 جایگاه در شهرستان بندرعباس، بنزین سوپر توزیع می‌شود».

کارشناس نفتی افزود: «اضافه کردن مکمل‌ها، به‌هیچ‌وجه به دارندگان خودروها توصیه نمی‌شود و فروش آن‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت ممنوع است؛ اما در تعویض‌روغنی‌ها مکمل‌ها فروخته می‌شود. متأسفانه هیچ نظارتی بر روی آن نیست که آیا این اکتان افزاها، دارای استانداردهای لازم هستند یا خیر؟ و آیا موجب رسوب در موتور خودروها می‌شوند یا خیر»؟

منتظر تایید: 4منتشر شده: 1
بهنام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
علاوه بر اينكه ساعت بخصوصي توزيع مي شود (كه نميدانيم كي؟) سوخت معمولي يكساعت وقتگير است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها