ادعای یک نماینده مجلس:

واردات مرغ های آلوده به مواد رادیواکتیو خبرساز شد



یک نماینده گفت: متأسفانه خبر رسیده که دولت در صدد واردات مرغ های “احتمالاً آلوده” از کشور بلاروس می باشد! در حالی که وزارت جهادکشاورزی به صورت محرمانه گزارش داده است که احتمال آلوده بودن این مرغ ها به مواد رادیواکتیو وجود دارد.

     

به گزارش صبح ساحل، به نقل از اقتصاد نیوز: جلال محمودزاده، عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی در رشته توئیتی نوشت: پس از خبر واردات گندم آلوده به سرب از روسیه و برنج آلوده به آرسنیک از هند طی د‌و سال گذشته! متأسفانه خبر رسیده که دولت در صدد واردات مرغ های “احتمالاً آلوده” از کشور بلاروس می باشد!

در حالی که وزارت جهادکشاورزی به صورت محرمانه گزارش داده است که احتمال آلوده بودن این مرغ ها به مواد رادیواکتیو وجود دارد! لذا جناب رئیس جمهور هشدار می دهم که طبق قانون وظیفه حفاظت از سلامتی مردم بر عهده شخص شما است، پس مماشات نکنید.

 
پیش از این خبر برگشت سیب‌زمینی، کیوی و فلفل دلمه‌ای ایران از کشورهای دیگر خبرساز شد. اخباری که نشان می‌داد این مواد غذایی وارد این کشورها نشده و از همان گمرک کشور مقصد برگشت خورده است. اما چرا ایران گندمی که درباره آلودگی آن شک داشته را وارد سیلوهای خود کرده و اجازه نداده که نتیجه آزمایش اولیه و ثانویه مشخص شود؟
ماجرای واردات گندم آلوده به سرب از روسیه

از ۲۰ محموله گندم وارد شده از روسیه، یکی آلوده به سرب بالا بوده است. این نتیجه اولیه‌ آزمایشگاه است که هم رئیس کانون صنایع غذایی ایران آن را تایید کرده بود و هم رئیس آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو. اما حالا گفته می‌شود که اسناد وزارت بهداشت، سلامت این گندم‌ها را تایید کرده و گفته گندم‌های وارداتی مجوز مصرف انسانی دارد!

         

پشت پرده واردات برنج‌های هندی آلوده به آرسنیک

از مسائل پشت پرده واردات برنج‌های هندی که گاهی شنیده می‌شود، آلوده به موادی مانند فلز سنگین و سم آرسنیک هستند، پرده برداشت و گفت: در پی بحث‌هایی که در مورد آلودگی برنج‌های هندی به فلزات سنگین و آرسنیک وجود داشت، هیئت ایرانی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، بازدیدی را از کارخانه‌های تولیدکننده برنج هندی داشتند.

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه هم‌چنان برنج‌های آلوده به آرسنیک وارد کشور می‌شود، گفت: برنج‌های که از هندوستان و پاکستان وارد کشور می‌شوند آلوده به آرسنیک هستند.

«آرسِنیک در فارسی به اکسید آن مرگ موش و به سولفید آن زرنیخ گفته می‌شود. آرسنیک شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد، سیاه و خاکستری یافت می‌شود.آرسنیک و ترکیبات آن به‌عنوان آفت کش، علف‌کش، حشره‌کش و آلیاژهای مختلف به کار می‌رود»

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم نیز بحث واردات برنج‌های آلوده به آرسنیک از هند و پاکستان وجود داشت، ادامه داد: در همان زمان نیز سازمان استاندارد اعلام کرد این برنج‌های وارداتی آلوده هستند.

محمود زاده

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها