دیده بان شفافیت مسائل هرمزگان را با دقت رصد و بررسی می کند



مدیرعامل نهاد دیده بان شفافیت و عدالت گفت: دیده بان به طور جدی در زمینه مسائلی که از استان ها گزارش می شود ورود کرده و آنها را با جدیت و دقت بررسی خواهد کرد.

         

به گزارش صبح ساحل، علی اشرف نوری مدیرعامل نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در جریان سفر به هرمزگان امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی و روسای کارگروه های دیده بان در بندرعباس با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در کشور در حوزه توسعه زیرساخت ها و رشد و بالندگی در عرصه های گوناگون، رصد مستمر فعالیت ها و اقدامات به منظور افزایش بهره وری را از مهم ترین موضوعات برشمرد و خاطرنشان کرد: دقت نظر در اجرای طرح مولدسازی بسیار مهم است تا خطای واگذاری‌ها در دولت گذشته در این دولت رخ ندهد.

وی با تصریح بر این که دیده بان در ماجرای واگذاری آلومینیوم المهدی با جدیت پیگیری و فساد رخ داده را با دقت دنبال و آن را تا عالی ترین سطوح قضایی پیگیری و از آن ممانعت کرد، افزود: کشت و صنعت مغان نیز نمونه دیگری بود که واگذاری آن در دولت گذشته با رقم بسیار نازلی صورت گرفته بود و همان رقم نازل را نیز اقساط بندی کرده بودند ولی دیده بان شفافیت با اثبات تخلف در این واگذاری، در نهایت آن را ابطال کرد.

 

سردار نوری ادامه داد: موضوعات و مسائلی که از استان ها به دیده بان ارسال می شود، با دقت و جدیت پیگیری و مورد بررسی قرار می گیرد و با در اختیار داشتن واحدی توانمند در حوزه حقوقی و نیز طرح مسائل در حضور مسؤولان عالی کشور نسبت به آنها اقدام و برای جلوگیری و یا برخورد قضایی با عاملان فساد پیگیری های لازم به عمل می آید.

مدیرعامل دیده بان شفافیت تأکید کرد: با وجود همه کمبود هایی که داریم نهادی بسیار تاثیر گذار هستیم و لازم است سمن هایی مانند ما که در زمینه مبارزه با فساد و رانت فعالیت می کنند تکثیر و زیاد شوند.

پرویز سالاری مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به پیگیری های خوب صورت گرفته از سوی دیده بان به منظور مقابله با فساد و ترس مفسدان از ورود دیده بان به مسائل، خاطرنشان کرد: در جلوگیری از واگذاری اراضی در استان هرمزگان اقدامات خوب و پیگیری های مطلوبی به عمل آمده که نمونه آن را در مقابله با واگذاری یک محدوده بزرگ ذخیره گاه جنگلی در بندرلنگه که فردی قصد تصاحب آن را داشت اما گزارشات و اقدامات صورت گرفته منجر به پیگیری این موضوع و ورود دادستانی به آن شد.

وی درباره ادعای برخی بر اراضی 2400 هکتاری شمال بندر شهید رجایی، افزود: عده ای با طرح دعاوی و انجام کارشناسی های جهت دار به دنبال اخذ مبالغی از سازمان بنادر و دریانوردی هستند و باید این سازمان به طور مشخص میزان ادعاها و نیز مبالغ پرداخت شده به مدعیان را اعلام عمومی کند و ما در این زمینه پیگیری های دقیقی را آغاز کرده ایم تا بیت المال مصروف برخی افراد مدعی نشود.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در مورد محرومیت های بخش بهداشت و درمان استان هرمزگان نیز با اشاره به انعقاد برخی قراردادهای شبهه دار و بروز تعارض منافع در پاره ای از این قراردادهای منعقد شده در دولت گذشته، از تهیه گزارشی جامع برای ارسال به دفتر دیده بان شفافیت به منظور پیگیری از دفتر بازرسی، وزیر بهداشت و نیز دیگر مراجع نظارتی کلان خبر داد و گفت: کمیته ای برای این منظور تشکیل و مسائل آن با دقت پیگیری می شود تا حق مردم شریف استان که سزاوار خدمات هر چه بهتر و بیشتری هستند، ضایع نشود.

سالاری همچنین به برخی مسائل و موضوعات مطرح در حوزه مالیاتی استان نیز اشاره و در مورد برخی فرارهای مالیاتی و مسائل مرتبط با آن و اقدامات خوب دستگاههای نظارتی نکاتی را مطرح کرد.

 

فریدون بهشتیان استاد حقوق دانشگاه و جانشین نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان نیز در این نشست با اظهار این که عزم خوبی در دستگاه قضایی برای مقابله با فساد وجود دارد و این انگیزه را در میان جریان های عدالتخواهی و نیز مطالبه گران و افشاکنندگان فساد تقویت کرده است، خاطرنشان کرد: دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان تاکنون با رصد پاره ای از موارد شبهه آلود و مفسده انگیز، توانسته با اقدام به موقع مانع از رانت خواری و یا بروز فساد شود و در مواردی نیز مستندات به طور کامل جمع آوری و به دفتر مرکزی دیده بان ارجاع شده تا بتوانیم با همکاری مرکز در پاره ای از موضوعات که دغدغه مردم است، گام برداریم.

وی پاره ای از محرومیت های موجود در استان هرمزگان را ناشی از زیاده خواهی برخی از افراد در دوره های مختلف گذشته و متوسل شدن آنان به روش های غیرقانونی و یا انحراف از قانون دانست و تصریح کرد: تقویت مطالبه گری، دغدغه مندی نیروهای تحصیل کرده و نیز آگاه سازی جامعه نسبت به امنیت و آرامش گزارشگران فساد و حمایت قانونی از آنان و نیز حمایت از رسانه ها به منظور مطالبه گری در بخش های مختلف از لوازم مبارزه با فساد است که می تواند عرصه را بر فرصت طلبان و رانت خواران تنگ کرده و رضایتمندی عمومی را بدنبال داشته باشد.

بهشتیان در مورد واگذاری اراضی پرورش میگو و نیز برخی موضوعات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان و دارو، بنادر و دریانوردی، مالیاتی، اراضی و ... نیز نکاتی را بیان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها