ایران ۶ _ افغانستان ۱ / شروع پرگل شاگردان قلعه‌نویی در کافا



تیم ملی فوتبال ایران در جریان نخستین دیدار خود در مسابقات کافا عصر امروز ۶ بر یک افغانستان را شکست داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در جریان نخستین دیدار خود در مسابقات کافا، از گروه B عصر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه «دولن امرزاکوف» در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) به مصاف افغانستان رفت که این دیدار در نهایت با برتری ۶-۱ شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران خاتمه یافت. 

مهدی طارمی (سه گل)، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و رضا اسدی شش گل ایران را به ثمر رساندند و تک گل افغانستان به وسیله فرشاد نور وارد دروازه ایران شد.

 

دقایق حساس نیمه نخست:

تیم ملی ایران در نیمه اول مقابل افغانستان مالک توپ بود. در دقیقه ۳ این دیدار، اولین خطر از سمت راست تیم ایران بر روی دروازه افغانستان ایجاد شد که این توپ دفع گردید.

در دقیقه ۸، سانتر محرمی با دفع توپ توسط افغانستان همراه بود. در ادامه این مسابقه، ایران مالک توپ و میدان بود به طوری که در دقیقه ۱۲ فرصت برای سردار آزمون از دست رفت. آزمون پس از این موقعیت کمی احساس مصدومیت کرد.

گل اول ایران: علیرضا جهانبخش در دقیقه ۲۰ از سمت چپ ایران سانتری روی دروازه انجام داد تا سردار آزمون با ضربه سر برای ایران گلزنی کند.

گل دوم ایران:‌ تیم ایران که تیم برتر میدان بود، بلافاصله در دقیقه ۲۱ توسط مهدی طارمی با فرار از پشت مدافعان دومین گل ایران را به ثمر رساند.

گل سوم ایران: پس از شوت جهانبخش در دقیقه ۲۶ و دفع ناقص آن توسط  دروازه‌بان افغانستان، دروازه‌بان این تیم بر روی بازیکن ایران خطا کرد تا برای ایران پنالتی گرفته شود. مهدی طارمی پشت این توپ قرار گرفت و سومین گل ایران را در دقیقه ۲۸ ثبت کرد.

ایران پس از سومین گل خود بازهم حمله کرد و مالک توپ و میدان بود. در دقیقه ۳۰، دروازه‌بان افغانستان ضربه سر محبی را مهار کرد.

شماره ۱۳ افغانستان با خطا روی طارمی کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه ۴۲، تیم ملی افغانستان از سمت چپ ایران حمله خطرناکی کرد و مهاجم این تیم دروازه خالی را از دست داد تا ملی پوش افغانستان در نقش یک مدافع عمل کند.

گل چهارم ایران: جهانبخش در دقیقه ۴۵ این دیدار، چهارمین گل را برای ایران  با پاس گل سردار آزمون به ثمر رساند تا ملی پوشان فوتبال ایران با پیروزی زمین بازی را ترک کنند.

 

دقایق حساس نیمه دوم:

گل پنجم ایران: در دقیقه ۵۱، امید نورافکن در میانه زمین افغانستان  صاحب توپ شد در ادامه با یک پاس در عمق، مهدی طارمی را درون محوطه جریمه افغانستان صاحب توپ کرد و او نیز با یک شوت پای چپ پنجمین گل ایران را به ثمر رساند.

گل اول افغانستان: در دقیقه ۵۴، افغانستان پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی  شد که در ادامه فرشاد نور با استفاده  از این فرصت، دروازه ایران را باز کرد.

گل ششم ایران: در دقیقه ۶۷، علیرضا جهانبخش پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و در ادامه با یک پاس در عمق صادق محرمی را صاحب توپ کرد و او نیز با یک پاس عرضی فرصت بسیار خوبی را برای رضا اسدی ایجاد کرد تا این بازیکن گل ششم را برای این به ثمر برساند.

ایران در این دیدار با ترکیب: پیام نیازمند (۷۶ حسین پورحمیدی)، احسان حاج‌صفی (۶۸ مهدی ترابی)، صادق محرمی (۶۸ رامین رضاییان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (۶۸ مهدی قایدی)، محمد محبی، سردار آزمون (۵۵ رضا اسدی) و مهدی طارمی (۵۶ سعید مهری) به میدان رفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها