وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده باران در ارتفاعات هرمزگان



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و در سواحل دریای عمان افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود.


به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و در سواحل دریای عمان افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود. احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد وجود دارد.


وی توصیه کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.


کارشناس هواشناسی استان گفت: در ساعات بعد از ظهر در دیگر نقاط استان که شرایط بارشی مهیا نیست احتمال وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک موقتی وجود دارد.

سی سی پور افزود: دریای عمان تحت تاثیر باد‌های جنوب شرقی و خلیج فارس و تنگه هرمز تحت تاثیر باد‌های جنوب غربی - شمال غربی از ساعات ظهر مواج می‌شود.


به گفته سی سی پور، سرعت باد در جزایر غربی (کیش و لاوان) به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که باعث اختلال در رفت و آمد‌های دریایی می‌شود.


وی گفت: وزش باد نسبتاً شدید در مناطق دریایی تا روز شنبه (۲۷ خرداد) ادامه دارد.

طوفان حاره‌ای تا فردا پنجشنبه (۲۵ خرداد) باعث مواج شدن مناطق شرق دریای عمان می‌شود.


کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد از رفت و آمد کشتی‌های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود. سی سی پور گفت: امروز در بیشتر نقاط استان از میزان شدت گرما کاسته می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها