فعالیت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان/ شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند



کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با تقویت سامانه فصلی مونسون از امروز تا اواسط هفته جاری در ارتفاعات و مناطق دریایی استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و خلیج فارس و جزایر غربی استان (کیش و لاوان) طی ساعات بعدازظهر با وزش باد شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود که شناورهای سبک از تردد دریایی در محدوده آب‌های جاسک، سیریک، شرق قشم، هرمز، لارک، هنگام، کیش و لاوان خودداری کنند، اضافه کرد: طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه منطقه بشاگرد رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد ادامه داد: با توجه به تقویت بارش‌های رگباری در ارتفاعات شرقی و شمالی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود که طی ساعات بعدازظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه فصلی مونسون تا اواسط هفته جاری، بارش‌های رگباری در ارتفاعات استان تقویت خواهد شد و دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به افزایش شرجی هوا، تغییرات دمایی طی این مدت نوسان چندانی نخواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها