مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیشترین داوطلبان کنکور هرمزگان در رشته علوم انسانی هستند



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۹۳۳ داوطلب هرمزگانی در کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند، گفت: بیشترین شمار داوطلبان امسال در این استان مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی با مشارکت چهار هزار و ۶۲۹ داوطلب است.

به گزارش صبح ساحل، «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۷۶۰ نفر از مجموع داوطلبان امسال زن و هفت‌هزار و ۲۲۳ نفر مرد هستند، افزود: یک‌هزار و ۵۸۱ نفر از این داوطلبان رشته علوم انسانی را مردان و سه‌هزار و ۴۸ نفر زنان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: امسال همچنین در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک یک‌هزار و ۱۳۱ داوطلب شامل ۶۳۱ مرد و ۵۰۰ زن، علوم تجربی سه‌هزار و ۲۸۶ نفر شامل ۹۷۰ مرد و ۲ هزار و ۳۱۶ زن، هنر ۳۹۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۳۳۶ نفر زن و زبان خارجه ۴۷۲ نفر شامل ۱۴۶ مرد و ۳۲۶ زن باهم به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: آزمون امسال در ۷۱ حوزه آموزشی برگزار می‌شود که ۱۴ حوزه مربوط به رشته ریاضی فیزیک، ۳۰ رشته علوم انسانی، ۹ رشته هنر، ۲۳ رشته علوم تجربی و ۹ رشته زبان خارجه است.

قویدل با اشاره به اینکه آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ در روزهای چهاردهم و پانزدهم تیرماه جاری برگزار می‌شود، گفت: آزمون گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی و هنر ۱۴ تیرماه و علوم‌تجربی و زبان خارجه ۱۵ تیرماه است.

منتشر شده: 2
رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۲
لطفاً پیگیر سهمیه استان هرمزگان در دانشگاه فرهنگیان باشید
ف
۱۰ تیر ۱۴۰۲
اینکه تناقض آمار داره
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها