ورودی‌های مرزی برای سفر اربعین افزایش می‌یابد



وزیر کشور گفت: طرف عراقی قبول کرد تا تعداد ورودی‌های مرزی دو کشور برای سفر اربعین بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ مورد افزایش یابد.

     

به گزارش صبح ساحل، احمد وحیدی در حاشیه جلسه بررسی وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: در جلسه امروز تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف در زمینه‌های راه،  آب و برق، بهداشت و درمان برای سهولت در تردد زوار در نظر گرفته شده بود، مرور شد.

وی با اشاره به توافق ایران و عراق برای صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین، افزود: گذرنامه خاصی پیش‌بینی شده در جلسه روز گذشته با وزیر کشور عراق بررسی شد که زمان صدور آن توسط اداره گذرنامه فراجا اعلام خواهد شد.

وحیدی درباره تردد زائران اربعین از مرزها از جمله مهران خاطرنشان کرد: کارهای خیلی خوبی در زمینه راه‌ها و سایه‌بان‌ها، پارکینگ‌ها، پایانه‌ها و توسعه ورودی مرزها انجام شده است. تدابیری برای بهینه‌سازی راه‌ها اندیشیده شده و قرار است ورودی مرزها توسعه یابد و ۱۲۰ تا ۱۵۰ دروازه ورودی داشته باشیم که طرف عراقی هم قبول کرده است. امیدوارم با زمان بندی سفر از سوی زائران، حداقل تراکم در زمان‌های خاص در گذرگاه‌های مرزی بوجود آید.

وزیر کشور به موضوع بیمه زائران نیز اشاره کرد و گفت: کارگروه بیمه در حال فعالیت در این زمینه است. قرار است وزارت اقتصاد در زمینه بیمه زوار، حمل و نقل و ‌پارکینگ‌ها اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین قرار شد با حضور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره نحوه تامین دینار تصمیم گیری کنیم.

وحیدی همچنین گفت: اتباعی که مقیم ایران مثل اتباع افغانستان یا پاکستان هستند، برابر هماهنگی‌های انجام شده، از مرز شلمچه عبور خواهند کرد و مشکلی ندارند اما اتباعی که از کشورهای خود از طریق مرز ایران وارد عراق می‌شوند، طبق توافق صورت گرفته با طرف عراقی از یک مرز زمینی مشخص، عبور کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها