آیفون ۱۵ احتمال دارد با فناوری جدیدی باتری عرضه شود



فناوری باتری انباشته که در خودروهای الکتریکی کاربرد گسترده دارد، شاید به آیفون ۱۵ راه یابد.

  
 
به گزارش صبح ساحل، شایعه‌ای جدید ادعا کرده که سری آیفون ۱۵ اپل می‌تواند ار فناوری باتری انباشته برای افزایش تراکم انرژی و طول عمر طولانی‌تر برخوردار باشد.

به گفته افشاگری که امروز این خبر را منتشر کرده، خط تولید آیفون ۱۵ از فناوری باتری انباشته استفاده خواهد کرد، فناوری که پیش‌تر در خبرها داشتیم که قرار است مدل‌های گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ نیز از آن استفاده کنند.

ماکت‌های سری آیفون ۱۵

در توضیح این نوع فناوری باید گفت که یک سلول باتری انباشته از تکنیک تولیدی به نام لایه‌بندی استفاده می‌کند که در آن عناصر و جداکننده‌ها به جای رول شدن، در لایه‌های زیگزاگ تا می‌شوند. از آنجایی که فضای هدر رفته کمتری در سلول بسته‌بندی شده وجود دارد، می‌توان مواد فعال بیشتری را در آن گنجاند و در نتیجه ظرفیت کلی بیشتری ایجاد کرد. این موضوع به یک باتری انباشته اجازه می‌دهد تا به چگالی انرژی بالاتری در مقایسه با باتری‌های معمول دست یابد. در این حالت گرما به جای اینکه در یک ناحیه متمرکز شود، به طور یکنواخت در سراسر سلول توزیع می‌شود و باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود.

خودروهای التریکی در حال حاضر به دلیل توانایی آنها را ارایه توان خروجی بالا و شارژ مجدد سریع و همچنین چگالی انرژی بیشتر، به شدت به باتری‌های انباشته متکی هستند. این فناوری همچنین در تجهیزات پزشکی، هوافضا و هوانوری و ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر یافت می‌شود.

علاوه بر این، شخصی که امروز این خبر را منتشر کرده گفته که نشانه‌هایی از شارژرهای سیمی ۴۰ واتی و شارژ ۲۰ واتی مگ سیف دیده است، اما اطمینان ندارد که آیا این مورد به سری آیفون ۱۵ راه پیدا می‌کند یا برای آیفون ۱۶ کنار گذاشته شده است. آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند به حداکثر سرعت شارژ سیمی تا ۲۹ وات دست یابد، در حالی با شارژر مگ سیف تنها با سرعت حداکثری ۱۵ وات شارژ می‌شود.

افشاگری که امروز این گزارش را داده، بیشتر تمرکز بر موارد اندرویدی به بیرون درز کرده دارد و سابقه مشخصی هم در این خصوص ندارد، بنابراین خبر امروز را باید به دیده شک و تردید نگریست و منتظر ماند و دید تا منابع خبری معتبرتر با نزدیک شدن به معرفی سری آيفون ۱۵، آیا این موضوع را تایید می‌کنند یا خیر.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها