معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

اختصاص ۹۰ میلیارد برای طرح‌های آبخیزداری شرق هرمزگان



 معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امسال ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه طرح‌های آبخیزداری در شرق استان هرمزگان اختصاص یافته است.

 

به گزارش صبح ساحل، عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه فاریاب شهرستان رودان در شرق هرمزگان افزود: حدود ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات، با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات نیم درصد نفت با هدف توسعه طرح‌های آبخیزداری حوزه شرق هرمزگان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: همچنین سازمان منابع طبیعی از محل اعتبارات استانی نیز ۳۴۵ میلیارد ریال برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبخیزداری هرمزگان درنظرگرفته است که حدود ۱۸۰ میلیارد ریال از این اعتبارات برای شهرستان‌های رودان، میناب، جاسک، بشاگرد و سیریک در شرق استان با مدیریت اداره‌کل منابطع طبیعی استان هزینه می‌شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: با اختصاص نیم درصد اعتبارات حوزه نفت و همچنین اعتبارات استانی، در مجموع اعتبارات تخصیصی در این بخش (آبخیزداری در شرق هرمزگان) به ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

نوبخت با اشاره به احداث و اجرای بند خاکی در منطقه فاریاب رودان ادامه داد: از نگاه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هر مکانی که مطالعه آن صورت گرفته باشد، برای اجرای عملیات در اولویت قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در استان هرمزگان تعداد ۴۸ سازه آبخیزداری با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال و با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است که طبق برنامه زمانبندی پایان شهریورماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها