از ابتدای سال‌جاری

۳۸ فروند شناور متخلف صیادی و بی‌هویت در آب‌های هرمزگان توقیف شد



فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۳۴ فروند شناور متخلف صیادی و چهار فروند شناور بی‌هویت از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه امسال توسط این یگان در آب‌های این استان توقیف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مسعود احسانی روز سه‌شنبه بااعلام این خبر افزود: همچنین ۱۸ جفت تخته ترال قایق، ۲۰ دستگاه تور ترال قایق، پنج دستگاه پرساین، ۲۶ حلقه طناب، سه‌هزار و ۲۸۵ کیلوگرم ماهی مخلوط و ۶۳۸ طاقه تور منوفلامنت کشف شد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۲ پرونده تخلف شناورها به کمیسون تخلفات صید و صیادی معرفی شده و بخشی نیز به مراجع ذی صلاح معرفی شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه برای تمامی شناورهای توقیفی پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: این میزان توقیف یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان که از افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده، پس از تشکیل پرونده به کمیسیون تخلفات شیلات استان و یا برحسب نیاز به دستگاه قضا معرفی شده‌اند.

احسانی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات در این یگان در کنار گستردگی نوار ساحلی هرمزگان، برخورداری این استان از بزرگترین ناوگان صیادی کشور، بیشترین صیاد و بنادر صیادی در سطح کشور اظهار کرد: حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آب‌های تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران و همچنین ایجاد آرامش دریا در حوزه صید و صیادی از مهم‌ترین وظایف این یگان است که با تعصب و تلاش مجموعه شیلات استان با وجود همه کمبود و کاستی‌ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: شماره تلفن ستاد یگان استان هرمزگان ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها