مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان:

هرمزگان هنوز چاپخانه ندارد/ خواستار زمین مناسب برای تعاونی مسکن خبرنگاران هستیم



مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به همت استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات 21مرداد در بندر عباس برگزار می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، علی اکسیر مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان با تبریک روز خبرنگار گفت: بیش از 180 رسانه مجوز دار در استان فعالیت دارند.

علی اکسیر با اشاره به شکایت برخی ادارات و نهادها در هرمزگان از خبرنگاران که به دلیل انجام رسالت خبری و پوشش اخبار صورت گرفته است، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام وتعلق اجتماعی، فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی از کارکردهای مهم رسانه است.

اکسیر از برنامه ریزی جهت برگزاری نخستین جشنواره رسانه های هرمزگان با موضوع ((نقش رسانه در پیشرفت بندرعباس شهر خلاق ))خبر داد و گفت: توجه به توسعه پایدار و ایجاد نشاط اجتماعی ومعرفی باورها و فرهنگ مردم هرمزگان و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای معرفی بهتر شهر بندر عباس از جمله اهداف این جشنواره خواهد بود.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است.

وی در ادامه افزود: اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود، انفعال و حاشیه حرکت کرد، انتظار پیشرفت بیهوده است.

وی افزود: استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور هنوز چاپخانه ای برای استفاده مطبوعات استان ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت تربیت خبرنگاران تخصصی در استان برای مطالبه‌گری حرفه‌ای اشاره و با یادآوری مشکل مسکن و چاپخانه، خواستار اختصاص زمین مناسبی برای تعاونی مسکن خبرنگاران شد.

علی اکسیر از سخنان امید آفرین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندر عباس در حمایت از خبرنگاران در خطبه های نماز جمعه تقدیر و تشکرکرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها