گرد و خاک موقت و کاهش کیفیت هوا در مناطق ساحلی هرمزگان



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد:‌ وقوع تُندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک موقت و کاهش کیفیت هوا امروز (جمعه) در مناطق ساحلی استان هرمزگان که شرایط بارشی در آن‌ها مهیا نیست، پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی جزیره قشم  روز جمعه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: در روز جاری، دریا با وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی کمی مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت های عصر تا اوایل شب در برخی سواحل خلیج فارس با توجه به افزایش ابر، احتمال وقوع افزایش لحظه ای سرعت باد دور از انتظار نیست از این رو توصیه می شود در این ساعت ها در رفت و آمد شناورها احتیاط لازم صورت بپذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: برپایه خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات غربی (ارتفاعات خمیر، لنگه و بستک) رشد ابر همراه با رگبار تابستانه باران و رعد و برق گاه تگرگ، تُندباد لحظه ای و گرد و غبار پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع و آمد و شد در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: ناپایداری های جوی و دریایی در روزهای آینده تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در این مدت نوسان یک تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۰ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها