کانون‌های مساجد هرمزگان موکب پذیرایی از زایران اربعین راه‌اندازی کرد



سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: موکب‌های پذیرایی از زایران اربعین در شهرستان‌های بندرخمیر، بندرلنگه و پارسیان این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش صبح ساحل، «اسلام خواجه‌یی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان روز دوشنبه در تشریح ویژه برنامه‌های روز جهانی مسجد در جمع خبرنگاران گفت: این موکب‌های پذیرایی در مسیر زائران اربعین از استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و همچنین کشورهای افغانستان و پاکستان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: امروز مساجد در جنگ نرم نیز نقش مهمی را برعهده دارند، مسجد کانون توحید، مرکزی برای پاسخ‌گویی به همه نیازهای جامعه و پایگاهی برای دفاع از آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان با بیان اینکه نخستین اقدام رسول گرامی اسلام(ص) پس از هجرت به مدینه تاسیس مسجد بود و این خود بهترین گواه بر اهمیت این مکان مقدس است، گفت: مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و هم‌چنین پشتیبانی از جبهه و جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده‌اند.

خواجه‌یی با اشاره به تاسیس یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در استان هرمزگان افزود: بیش از ۷۰ درصد از این کانون‌ها در مناطق روستایی استان در حال ارائه خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی به جامعه هدف می‌باشند.

وی در ادامه برگزاری مدرسه تئاتر شبستان با شرکت هنرمندان مسجدی استان و با حضور چهره‌های نام آشنای تئاتر و سینمای کشور، حضور کارکنان و اعضای کانون‌های مساجد در گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، برگزاری نشست با رابطین کانون‌ها و تجلیل از ۳۰ نفر از رابطین برتر استان را از برنامه‌های روز جهانی مسجد اعلام کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان، اجرای طرح «مسجد کانون نشاط» و برگزاری طرح قرآنی تربیتی تسنیم با محوریت حفظ ۲ جزء قرآن کریم با شرکت ۲۴۰ نفر از نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۶ نقطه از استان هرمزگان از دیگر این برنامه‌ها عنوان کرد.

به گفته خواجه‌یی؛ طرح «مسجد کانون نشاط» که از اواخر خردادماه سال‌جاری آغاز شده، تا نیمه شهریور ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها