زبان چینی وارد کلاس‌های درس عربستان می‌شود



نشریه چینی گلوبال تایمز گزارش داد مقامات دستگاه آموزش و پرورش عربستان سعودی به تمام مدارس و مراکز آموزشی خصوصی دستور داده اند تا آموزش زبان چینی را از مقطع راهنمایی و هفته ای دو جلسه در دستور کار آموزشی قرار دهند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، کارشناسان معتقدند این اقدام عربستان دانش آموزان را در معرض یادگیری زبان چینی و آشنایی با فرهنگی جدید قرار خواهد داد. این کار همچنین نشان دهنده روابط گسترش یافته چین و عربستان در زمینه آموزش و پرورش خواهد بود.

منابع عربستان اعلام کرده اند ساعت چهارم روزهای دوشنبه و پنج شنبه مدارس این کشور باید به آموزش زبان چینی اختصاص یابند.

لی بوون استاد دانشگاه ملک عبدالعزیر با اشاره به اینکه این برنامه درسی «دستاوردهای زیادی» در پی خواهد داشت و «ابتکاری مهم» است، گفت با رواج تدریس زبان چینی در مدارس ابتدایی و متوسطه، دانش آموزان این رشته فرصت های شغلی بیشتری خواهند داشت و افراد بیشتری به یادگیری زبان چینی ترغیب می شوند.

چن مینگ استاد دانشگاه ملک سعود بیان کرده است ۷ میلیون دانش آموز و دانشجو با شروع سال تحصیلی جدید در روز ۲۰ اوت سال جاری میلادی به مدارس و دانشگاه ها بازگشته اند و این خبر خوبی برای گسترش آموزش زبان چینی در عربستان است.

چن مینگ افزود زبان چینی در عربستان محبوبیت زیادی کسب کرده است و بسیاری از مردم باور دارند که با یادگیری این زبان فرصت های شغلی بیشتری در آینده خواهند داشت.

چین و عربستان در سال ۲۰۱۹ توافق کردند که زبان چینی در برنامه درسی همه مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها قرار بگیرد تا فرصتی برای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با فرهنگی جدید باشد.

در این میان، اساتیدی همچون چن مینگ در تلاش هستند تا آموزش زبان چینی در عربستان را تقویت کنند و باعث گسترش روابط این دوکشور شوند.

چین و عربستان در دسامبر ۲۰۲۲ در بیانیه مشترکی توافق کردند تا روابط دوجانبه خود را در اولویت قرار دهند و اتحاد و همکاری خود را در جهت منافع متقابل گسترش دهند.

 

بر اساس جدیدترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ایران که ۱۷ تیر ۱۴۰۲ با امضای رییس جمهور ابلاغ شد، زبان‌های «چینی» و «عربی» به فهرست زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس کشور افزوده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها