نادیده‌انگاری یا ضعف


نویسنده: صبح ساحل

رهبر انقلاب در دیداری که با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت داشتند، وجود ضعف در کار رسانه‌ای دولت سیزدهم را به دفعات گوشزد کردند. «کارآمدسازی فعالیت‌های رسانه‌ای دولت» تذکر صریح رهبر انقلاب بود.

ایشان در بخشی از سخنان خود ذکر کردند:«متأسفانه به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت، فعالیت‌های خوب آن، به اندازه لازم و شایسته به اذهان مردم منعکس نشده است».

حال با در نظر گرفتن مسیری که برای دولت روشن شده است باید این نکته را به نمایندگان استانی دولت یادآور شد که محدود کردن میزان تعامل با رسانه‌ها، ارتباط گیری و مخابره اقدامات و فعالیت‌ها تنها از سوی چند رسانه به اصطلاح خودی، چنین تبعاتی را در پی دارد؛ رویکردی که در چند ماه اخیر از جانب استانداری هرمزگان دنبال شده است.

در واقع اگر بخواهیم وضعیت ارتباط استانداری هرمزگان با رسانه‌های بومی را شر ح دهیم جای گلایه بسیار است؛ در این باب همین بس که از تنها نشست خبری استاندار هرمزگان بیش از یکسال می‌گذرد. صرفا دعوت و حضور رسانه‌های نزدیک به دولت در زمان سفر برخی از مسئولان عالی کشور نیز در چند وقت اخیر دیده شده است.

از مسائل دیگری چون عدم حضور نماینده عالی دولت در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به دلیل تاخیر در برگزاری برنامه‌ای که خودشان تدارک دیده بودند نیز عبور می‌کنیم و آن را پای مشغله جناب استاندار می‌گذاریم. به طور کلی اگر از اهالی رسانه این مهم را جویا شوید به شما خواهند گفت که استانداری هرمزگان با روزهای فعال و پویای خود فاصله دارد.

اگر نخواهیم این نوع تعامل را پای «نادیده‌انگاری» بگذاریم، تنها می‌توانیم آن را نوعی «دوری‌گزینی» تلقی کنیم؛ اما امید است که کارگزاران ساکن در ساختمان سفید این دوری‌گزینی را برای خود «بی‌حاشیه بودن» معنا نکنند، چرا که در زبان رسانه‌ای این عمل، جز ضعف و عدم توانایی در هم‌افزایی معنای دیگری ندارد.

در زمانه امروز اهمیت اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها از بدیهی‌ترین موضوعاتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید از آن آگاه باشند؛ جغرافیای خاص هرمزگان و بندرعباس نیز اهمیت این موضوع را چندین برابر می‌کند.

بنابراین انتظار می‌رود استانداری هرمزگان در راستای عمل به فرمایشات رهبری، با نگاهی کلان و گسترده، بدون برچسب گذاری بر رسانه‌ها، با هدف هم‌افزایی دوسویه و کم کردن شکاف بین مردم و دولت گام بردارد. دعوت از رسانه‌ها برای حضور در سفرهای درون استانی نماینده عالی دولت، حضور در جلسات شورای اداری و شورای اطلاع رسانی استان می‌تواند برای شروع تصمیم خوبی باشد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها