صبح‌ساحل از کمبود گونه‌ای از ساردین ماهی‌ها در بندرعباس گزارش می‌دهد؛

گاریز بی‌ گاریز



نویسنده: پرنیان بلوچی
گزارش‌های میدانی خبرنگار صبح ساحل از بازار ماهی فروشان بندرعباس نشان از کمبود ماهی گاریز در بازار  را دارد.  

هرساله با شروع شهریور ماه، تب و تاب خرید ماهی گاریز در بندرعباس اوج می‌گیرد اما گزارش های امسال حکایت از کمبود این ماهی در بازار و قیمت بالای آن دارد، بطوریکه شهروندان از عدم توان خرید آن گلایه دارند.
یکی از شهروندان در مصاحبه با صبح ساحل گفت: ما تابستان هر سال ماهی گاریز را سر سفره داشتیم ولی امسال به دلیل نبود این ماهی و گرانی آن نتوانستیم آن را خریداری کنیم.وی ادامه داد: سابقه نداشته که ما ماهی را با این قیمت‌های بالا خریداری کنیم که این از نبود ماهی در دریا خبر می‌دهد، سال گذشته ماهی گاریز را با قیمت 70 هزار تومان تهیه کردیم اما امسال قیمت این ماهی به 250 هزار تومان رسیده است که با این قیمت کسی رغبت به خرید آن ندارد. در ادامه یکی از صیادان هرمزگانی اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط جوی نامناسب، قایق‌ها نمی‌توانند تردد کنند و نبود ماهی و گران شدن آن به این دلیل است. 
وی افزود: با بهتر شدن شرایط جوی صید این ماهی افزایش و قیمت آن نیز کاهش می یابد که انتظار می رود اواخر شهریور شاهد این اتفاق باشیم. یکی از فروشندگان ماهی به صبح ساحل گفت: در زمستان سال گذشته ماهی گاریز را که هنوز بسیار کوچک بود صید کردند که این یکی دیگر از دلایل نبود ماهی در تابستان امسال است، بی‌شک صید بی‌رویه دلیل بر عدم وجود این ماهی در دریا است. همچنین ماهی‌هایی که امسال در بازار به فروش می رسند بسیار کوچکند و قابل مقایسه با ماهی‌های سال‌های گذشته نیستند. با مشاهدات خبرنگار صبح ساحل به نظر می رسد با تمام شدن فصل تابستان چه به دلیل بدی هوا و چه به دلیل صید بی رویه، این ماهی محبوب هرمزگانی‌ها  امسال بر سر سفره هایشان نخواهد آمد و شهروندان باید یک سال دیگر را برای چشیدن طعم ماهی محبوبشان پشت سر بگذارند.

روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها