در ۲۴ ساعت گذشته؛

۲۰ کیلوگرم گوشت چرخ کرده و ۳۵ کیلوگرم مرغ فاسد در قشم معدوم شد



رییس اداره دامپزشکی قشم اعلام کرد: کارشناسان واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ کیلوگرم گوشت چرخ کرده و ۳۵ کیلوگرم مرغ فاسد را کشف و معدوم سازی کردند.

به گزارش صبح ساحل، «محمد صدیق ارم»، رییس اداره دامپزشکی قشم روز دوشنبه گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان مرزی این مقدار فرآورده های خام دامی را در قالب گشت مشترک با همکاری سایر ادارات عضو کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مرزی قشم که با حضور رییس اداره تعزیرات حکومتی، نمایندگان شبکه بهداشت و اصناف سازمان منطقه آزاد انجام شد در بازرسی از چندین رستوران و یک انبار کشف و معدوم کردند.

وی با بیان اینکه سلامت دام و فرآورده های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت غذایی مردم جامعه در ارتباط است، گفت: بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قشم در حد توان و ظرفیت برای تضمین سلامت غذایی جزیره نشینان با منشا دامی تلاش می کنند.

رییس اداره دامپزشکی قشم ادامه داد: خدشه به سلامت فرآورده های خام دامی که به مصرف قشموندان می رسد عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با تمهیدات علمی و قانونی با هر گونه تخلف مقابله می کنند.

ارم به عموم قشموندان توصیه کرد در هنگام خرید فرآورده های خام دامی (گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ و نظایر آن) پس از دقت نظر به شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) به تاریخ تولید و انقضا محصول دقت کرده و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده ها خرید خود را انجام دهند.

وی از عموم قشموندان درخواست کرد: ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها