برنامه‌های سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان برای هفته دفاع مقدس تشریح شد:

از برگزاری رژه نیروهای مسلح تا افتتاح نمایشگاه دستاوردها


نویسنده: صبح ساحل

نشست خبری فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، جهت تشریح برنامه‌های سپاه امام سجاد (ع) استان در هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار صبح ساحل، سرتیپ دوم پاسدار «اباذر سالاری»، فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، ضمن گرامیداشت هفته پرافتخار دفاع مقدس گفت: «دفاع مقدس امتداد کربلاست. دفاع مقدس اوج افتخار ملت ایران اسلامی است. دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی است که افراد بزرگی در آن حضور پیدا کرده‌ و به درجات عالی دست پیدا کرده‌اند».

وی افزود: «شهدای گرانقدر که پرورش یافتگان این دانشگاه انسان‌ساز دفاع مقدس بوده‌اند، کسانی هستند که قله اعلای درجات عالی دفاع مقدس را کسب کرده‌اند».

سردار سالاری با بیان اینکه مفتخریم که در این ایام رشادت‌های رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، افزود: «در آستانه چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم. دفاع مقدسی که اوج مظلومیت ملت عزیز ایران بود. در دفاع مقدس بود که ما ابهت شرق و غرب را شکستیم. ستون‌های این نظام در دفاع مقدس مستحکم شد. روح خودباوری، ایثار، شهامت، ازخودگذشتگی و ایستادگی در دفاع مقدس شکل گرفت و تبلور پیدا کرد. دفاع مقدسی که استمرار حرکت امام حسین در صحرای کربلا بود. در دفاع مقدس آموختیم که می‌توانیم حتی با دست خالی در مقابل استکبار و اجانب بایستیم و پیروز شویم».

 

شعار محوری هفته دفاع مقدس؛ «ما متحدیم»

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس با عنوان «ما متحدیم» انتخاب شده است، گفت: در این ایام بیش از ۸۰۰عنوان برنامه مختلف توسط رده‌های مختلف سپاه و بسیج در سراسر استان برگزار خواهد شد که اهم برنامه‌ها به این شرح است: در اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه پرصلابت و مقتدرانه نیروی‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و سایر نیروهای نظامی و انتظامی را در استان شاهد خواهیم بود».

وی افزود: «دو رژه ملی در کشور برگزار خواهد شد. یک رژه در جوار مرقد امام راحل با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. در استان هرمزگان هم دومین رژه با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود. دکتر قالیباف، ریاست مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت».

 

 

 افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان

سردار سالاری تشریح کرد: «روز جمعه 31 شهریورماه و اولین روز هفته دفاع مقدس به عنوان روز پیشکسوتان، دفاع مقدس، مقاومت و معنویت نام‌گذاری شده است. در این روز رژه نیروهای مسلح اعم از دریایی، هوایی و زمینی را شاهد خواهیم بود و عصر آن روز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان، در شهر بندرعباس و در پارک دولت را شاهد خواهیم بود».

وی افزود: «در این نمایشگاه به مدت یک هفته پذیرای مردم در استان و کشور خواهیم بود. ساعت نمایشگاه از ۱۶عصر لغایت۲۲ می‌باشد و ما شاهد دستاوردهای نیروهای مسلح مستقر در استان خواهیم بود».

سردار سالاری اضافه کرد: «هرشب در این نمایشگاه ویژه‌برنامه‌هایی نیز پیش‌بینی شده است و میزبان فرماندهان و شخصیت‌های مختلف لشکری و کشوری خواهیم بود. در ادامه مراسمات شبانه یکی از عملیات‌های مهم دفاع مقدس -عملیات کربلای۵- در ساحل بندرعباس و در جوار همین نمایشگاه بازسازی خواهد شد».

 

حضور راویان و فرماندهان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) درمورد برنامه‌های روز دوم هفته دفاع مقدس تشریح کرد: «روز شنبه به عنوان روز ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی نام‌گذاری شده که در این روز هم شاهد برنامه‌های مفصلی خواهیم بود».

وی افزود: «به جهت بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است که بتوانیم افراد را برای حضور در این نمایشگاه ترغیب کنیم. همچنین راویان و فرماندهان در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی، مساجد و ادارات برای تبیین رشادت‌های رزمندگان و شهدا، حضور پیدا می‌کنند».

سرتیپ دوم سالاری در بیان برنامه‌های روز سوم هفته دفاع مقدس گفت: «روز سوم، به عنوان روز زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده که در این روز همایش زنان ایثارگر را در محل نمایشگاه شاهد خواهیم بود و از زنانی که در ۸سال دفاع مقدس مجاهدت کردند و در کنار مردان حضور داشتند تقدیر می‌شود. نقش مادران و همسران شهدا که یاریگر رزمندگان و شهدای گرانقدر بوده‌اند را گرامی خواهیم داشت».

 

گرامیداشت یاد لاله‌های گردان 422

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افزود: «چهارمین روز به عنوان روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی نام‌گذاری شده و از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل خواهد شد. و مراسمی به یاد لاله‌های گردان 422 خواهیم داشت که یکی از گردان‌های لشکر 41ثارالله به فرماندهی سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود».

وی اضافه کرد: «پنجمین روز به عنوان روز دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان نام‌گذاری شده که در این روز نقش آحاد مردم، بازاریان، اصناف و نقش اثرگذار کسبه که پیشتیبانی جبهه و جنگ را داشتند، تبیین می‌شود. همچنین روز پاسداشت سربازان دلیری است که در روزهای سخت دفاع مقدس در کنار نیروهای ارتش و سپاه حضور داشتند».

سردار سالاری در بیان برنامه‌های روز ششم هفته دفاع مقدس، گفت: «ششمین روز به عنوان روز وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبار‌ستیزی نام‌گذاری شده که در این روز با توجه به اینکه به عنوان روز شکست حصر آبادان مطرح است، برنامه‌های مختلفی را با حضور بسیجیان شاهد خواهیم بود».

وی اضافه کرد: «پنجشنبه به عنوان روز نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستاییان و پیشمرگان کرد مسلمان است که نقش این اقشار گرامی داشته می‌شود و نسل جوان و نوجو‌ان تجدید میثاقی با شهدا خواهند داشت».

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: «آخرین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان روز فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده که نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و سرکشی به خانواده‌های این شهدای گرانقدر را خواهیم داشت».

 

دیگر برنامه‌های سپاه امام سجاد (ع) در هفته دفاع مقدس

سردار سالاری در بیان برنامه‌های متعدد دیگری که برای این هفته پیش‌بینی شده است، گفت: «به صدا درآوردن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر استان، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، عطرافشانی قبور شهدا در سراسر استان، افتتاح پروژه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در سطح استان، بیش از ۸۰پروژه عمرانی و سازندگی در سطح استان شامل خانه بهداشت، راه‌های روستایی، منازل کمیته امداد، بازسازی و مرمت منازل محرومین، افتتاح کارگاه‌های اشتغال‌زایی، اعزام تیم‌های پزشکی، برگزاری میزهای خدمت، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و پروژه‌های ورزشی و همچنین کلنگ‌زنی بعضی از پروژه‌ها شامل پروژه دارالقرآن مرکزی بندرعباس را شاهد خواهیم بود».

وی اضافه کرد: «همچنین همایش خانواده‌های رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری اردوهای فرهنگی، ورزشی و کوهنوردی ویژه دانش‌آموزان و بسیجیان، و برگزاری جام‌های ویژه هفته دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود».

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در پایان گفت: «مجموع پروژه‌های افتتاحی در این ایام بیش از ۲۱۴میلیارد تومان هزینه داشته است که عمده این پروژه‌ها متعلق به مردم و محرومان استان هرمزگان است».

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها