به دلیل عدم رضایت خانواده به کالبدشکافی، پرونده مرگ بسته شد 

مــرگ مشکـوک کــودک ۵ساله



کودک پنج‌ساله بستکی به دلایل نامعلومی فوت شد. به گفته دکتر حسن مدنی رئیس پزشک قانونی بستک علت مرگ نامشخص است و به دلیل عدم اجازه خانواده این پسربچه برای کالبدشکافی، پرونده این مرگ مشکوک بسته‌شده است. این در حالی است که علت خبر مرگ کودک در فضای مجازی نیش زنبور یا عقرب عنوان‌شده بود. فاروق پسر دوم خانواده، صبح 17مهرماه جاری در سرویس بهداشتی منزل در روستای فتویه بستک جان سپرده است.

 

 روایت پدر

یوسف بلوچ پدر فاروق در رابطه با این حادثه گفت: ساعت  4و نیم بامداد دوشنبه  گذشته لحظه‌ای متوجه شدم پسرم از خواب بیدار شد و به سمت دستشویی رفت، ساعت پنج و نیم بامداد از خواب بیدار شدم پسرم در اتاق نبود. هرچه صدا زدیم صدایی از او نشنیدیم، با فریاد همسرم به درون حیاط رفت ، فاروق  در دستشویی افتاده بود و ضربانی نداشت. وی ادامه داد: سریع او را به اورژانس رساندیم و در آنجا به ما گفتند پسرمان  فوت‌شده ،پیکر فاروق به پزشک قانونی منتقل کردیم و آنجا به ما گفتند که جایی نیش عقرب است.

 

 علت مرگ گزش نبوده است

رئیس پزشک قانونی بستک با اشاره به مرگ این کودک گفت: جسد این کودک به پزشک قانونی منتقل شد ولی خانواده برای کالبدشکافی رضایت ندادند و نمی‌دانیم علت مرگ چه بوده است. دکتر مدنی بیان داشت که علت مرگ گزش نبوده است. وی ادامه داد: آثار گزش بر روی بدن پسربچه بوده و به گفته خانواده او روز قبل حشره‌ای او را نیش‌زده و هنگام مرگ استفراغ و اسهال داشته است که این علائم، علائم مرگ کودک نیست.

 

 جوابیه شبکه بهداشت، درمان و آموزش بستک

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان بستک در خصوص خبر منتشرشده در فضای مجازی در خصوص فوت دختربچه‌ای 5 ساله به دنبال گزش با نیش زنبور گفت: خبر منتشرشده در فضای مجازی غیر موثق بوده و کودک فوت‌شده پسربچه‌ای 5 ساله می‌باشد که در روز دوشنبه مورخ 17 مهر 1402 حوالی ساعت ۶:۴۵  صبح  توسط خانواده‌اش به‌صورت حضوری به درب پایگاه اورژانس جاده‌ای فتویه مراجعه نموده و درخواست کمک پزشکی داشتند. بیمار سریعاً توسط پرسنل شیفت بررسی و طبق گزارش کارشناسان این پایگاه اورژانس، کودک در زمان مراجعه فاقد علائم حیاتی بوده و فوت‌شده بوده اما پرسنل پایگاه اورژانس بلافاصله عملیات احیا را آغاز کردند که متأسفانه بیمار پاسخ درمانی نداشته است.وی همچنین اظهار داشت: خانواده هیچ‌گونه تاریخچه درستی در مورد سابقه بیماری یا علت فوت کودک متوفی ارائه نداده‌اند و اظهارات ضد نقیضی داشته‌اند. به همین علت جسد برای تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی ارجاع شده است که تاکنون جوابی از سوی آن سازمان منتشرنشده است. لازم به ذکر است خانواده کودک متوفی اصالتاً بلوچ و ساکن منطقه فتویه می‌باشند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها