گریزی به انتخابات مجلس خبرگان؛

ترمیم چهره هرمزگان با انتخاب کاندیدای بومی



مجلس خبرگان رهبری یکی از نهادهای اساسی و حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. سه وظیفه اصلی و ذاتی آن شناسایی، انتخاب و نظارت بر رهبری است؛ از این رو انتخابات مجلس خبرگان بسیار مهم است. با توجه به این که رکن رکین، ستون و خیمه انقلاب اسلامی است نمایندگان منتخب مردم در این کارزار، مسئولیت خطیری بر عهده دارند. جريان استكبار از همين حالا با همراهي عوامل و گروه‌هاي منتسب به خود درصددند تا در مجلس خبرگان نفوذي بفرستند و به دنبال طراحي‌هاي مكارانه هستند. زيرا مجلس خبرگان عمود خيمه انقلاب و مبدا اصل ولايت فقيه است و به همين بهانه سعي دارند چهره‌هاي جديدي را وارد اين مركز كنند.
چند ماه تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده و فضای سیاسی جامعه به سمت انتخابات مجلس و رقابت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی می‌رود و انتخابات مجلس خبرگان رهبری مغفول می‌ماند. از ابتدای پیروزی انقلاب و تشکیل مجلس خبرگان رهبری تا کنون حجت الاسلام انواری، نعیم‌آبادی و صدرالساداتی  به نمایندگی از مردم استان هرمزگان به مجلس خبرگان رهبری راه یافته‎اند که از قضا هر سه نفر چهره‎های غیر بومی بوده و  صدرالسادتی حتی سابقه سکونت در هرمزگان نداشته و به نوعی با اقدامات و رفتارهای خود برای کشور و نظام هزینه تراشی کرد .
اکنون که کمتر از شش ماه تا انتخابات  مجلس خبرگان باقی مانده جامعه سیاسی هرمزگان باید از حالت انفعال خارج شده و تلاش کند تا یک عالم هرمزگانی و دردآشنای مردم به کرسی نمایندگی مجلس خبرگان تکیه زند. تا هم چهره هرمزگان که توسط صدرالساداتی مخدوش شده بود ترمیم شود و هم جایگاه سیاسی هرمزگان در مراکز قدرت ارتقا یابد. با درکِ نقش‌آفرینی مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان مهم‌ترین رکنِ نظام می‌توان به اهمیت و حساسیت‌ِ خاص انتخابات آن نیز پی برد. تا آنجا که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آن به‌عنوان «مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخابات کشور» تعبیر می‌کنند. اهمیت این انتخابات آنجا روشن‌تر می‌شود که به نقشِ رهبری به‌عنوان «کلیددارِ حرکت انقلاب» توجه کرده و این نکته به‌درستی درک شود که «آینده‌ی انقلاب اسلامی» و «ماندگاریِ» آن در گرو تشخیص و انتخاب درست و به‌موقع خبرگان است.
 اهمیت انتخابات خبرگان که شاید هیچ کدام از انتخابات‌های کشور به این درجه‌ی از اهمیت و حساسیت نباشد- در این است که با این انتخابات، مردم افراد خبره‌ی مورد اعتماد خودشان را انتخاب می‌کنند تا اینها آماده‌ی به کار باشند برای لحظه‌ی حساس فقدان رهبری در کشور؛ آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد، باید اینها رهبر انتخاب کنند. چه کسی را انتخاب خواهند کرد؟ آیا کسی را انتخاب خواهند کرد که در مقابل هجمه‌ی دشمن بِایستد، به خدا توکّل کند، شجاعت نشان بدهد، راه امام را ادامه بدهد؟ آیا چنین کسی را انتخاب می‌کنند یا کسی را انتخاب می‌کنند که جور دیگری است؟ این خیلی مهم است. کسی را شما می‌خواهید برای مجلس خبرگان انتخاب کنید که در واقع، او رهبر را انتخاب خواهد کرد که کلید حرکت انقلاب در دست او است؛ این خیلی اهمّیّت دارد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها