ولیعهد عربستان به بلینکن می گوید:

ما باید برای توقف عملیات نظامی در غزه تلاش کنیم


نویسنده: عدنان نگاری

ولیعهد محمد بن سلمان روز یکشنبه در ریاض با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد تا درباره تشدید تنش نظامی کنونی در غزه گفتگو کند.
در این دیدار، ولیعهد بر ضرورت بحث در مورد راه‌های توقف عملیات نظامی که جان افراد بی گناه را گرفت، تاکید کرد. وی تاکید کرد که پادشاهی سعودی تلاش می‌کند تا تنش‌ها را آرام کند، تشدید کنونی را متوقف کند، به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارد، محاصره غزه را رفع کند، و برای ایجاد شرایط برای بازگشت ثبات تلاش کند. ولیعهد گفت که عربستان سعودی خواستار یک راه حل مسالمت آمیز برای اطمینان از دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروع خود و دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار است.
وی افزود که پادشاهی حملاتی را که غیرنظامیان را هدف قرار داده یا زیرساخت‌ها و منافع حیاتی را مختل کرده است، محکوم می‌کند. در این دیدار شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا و شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه حضور داشتند. همچنین مایکل رتنی، سفیر ایالات متحده در پادشاهی، در این نشست حضور داشتند. دیرک شولت، مشاور وزارت خارجه آمریکا؛ باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک؛ و تام سالیوان، معاون رئیس جمهور مسئول سیاست در وزارت امور خارجه نیز در این نشست شرکت کردند. جلسه کمیسیون هنرهای تجسمی عربستان در مورد هنر دیجیتال و رسانه مدرن بحث می کند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها