گفتگوی ویژه‌ی بستک صبح ساحل با هنرمند مردمی و نام آشنا درعرصه ی قلم و تصویر

هرگز به شهـرت فکر نکـرده ام


نویسنده: عهدیه صولت برد

ضمن معرفی خودتان بفرمایید از چه زمانی تصمیم گرفتید فعالیت در عرصه ی شعر ونویسندگی را شروع کنید؟

موسی صادقی هستم؛ متولد سال ۱۳۵۳ از روستای مردنو.مدت بیست وهشت سال است که در سمت دبیر زبان انگلیسی وهنر در مقطع متوسطه اول در شهرستان های بندر عباس و بستک مشغول خدمت هستم.
از دوره ی دبیرستان به شعر و نقاشی علاقمند شدم وبا تشویق معلم هنر واطرافیان پا  به این عرصه گذاشتم و در این راه تلاش کردم ؛ در دوره دبیرستان با مجله سروش آشنا شدم و برای این نشریه داستان کوتاه وشعر جهت نقد ارسال می کردم و این آغاز فعالیت رسمی من در عرصه ی شعر وادبیات بود.
  

چه چیزی انگیزه ی شما برای ورود به دنیای هنر شد؟

در دوره ی راهنمایی به علت دوری از خانواده که بسیار برایم سخت بود وتنهایی را بیش از هر زمان حس میکردم تصمیم گرفتم برای تحمل دوری وسرگرم شدن به شعرونقاشی بپردازم ،به مرور احساس کردم علاقه وشوق خاصی نسبت به این کاردارم وتصمیم گرفتم کارم را جدی تر دنبال کنم،چون احساس کردم از طریق هنر بهتر می توانم احساس خود را بیان کنم.
  

مشوقین شما برای ادامه ی راه چه کسانی بودند وآیا تشویق آن ها تاثیری در تصمیم وادامه راه شما داشت؟

  
اولین مشوق من آقای عبدالرحیم افروغ بودند که البته دایی من نیز هستند تشویق ایشان درتمام مدت تحصیل وتمام مراحل کارهای هنری مرا در ادامه ی راه مصمم تر میکرد ومن همیشه سپاسگزارشان هستم ونیز معلم های هنر دوران تحصیلی ام نیز تاثیر گذار بودند.
همچنین از دبیر ادبیات دوران دبیرستان واستاد بنده، جناب استاد احمد حبیبی که همیشه مشوق وراهنمای من بوده نهایت تشکر وقدر دانی را دارم وبرایشان سلامتی وموفقیت در تمام مراحل زندگی خواستارم.
  

سبک شعری شما چگونه است ودر چه سبکی بیشتر شعر می سرایید؟

بنده علاقه خاصی به اشعار محلی دارم واکثر شعرهای من در قالب دو بیتی و به گویش محلی است همچنین درقالب های غزل و مثنوی نیز به گویش محلی شعر سروده ام و نیز علاقه خاصی به شعر کوتاه و  مینیمال (کاریکلماتور)دارم که دراین قالب ها  نیز شعر دارم.
  

علاوه بر شاعری  در چه زمینه های دیگری  از هنر فعالیت دارید؟

در زمینه ی  نویسندگی، نقاشی وبازیگری فیلم های محلی نیز فعالیت دارم.در نمایشگاه نقاشی بندر کنگ شرکت داشتم همچنین درسطح شهرستان بستک نیز در نمایشگاه نقاشی آثار خود را شرکت دادم.
  

آیا آثار مکتوب دارید؟اگر دارید به چه تعداد؟وموضوع کتابهایتان چیست؟

سه تا از آثار من به صورت مکتوب درآمده
۱-جیب مترسک خالیست شامل اشعار کوتاه فارسی
۲-غروب دهکده که رمان فارسی است
۳-همسایه من سایه که مجموعه است از کاریکلماتور که هر سه این کتاب ها چاپ ومنتشر شده اند .
   

تا چه اندازه درکارتان پیشرفت داشته وموفق بوده اید وآیا تصمیم به ادامه ی کار درعرصه هنر دارید؟

این سوال را ابتدا باید از منتقدین آثار من پرسید ونظر آنان را جویا شد، از نظر شخص بنده ،من  هنوز در ابتدای راه قرار دارم و تصمیم دارم این مسیر را با مشورت وراهنمایی بزرگان وصاحب قلمان ادامه دهم.
   

آیا به شهرت در هنر اهمیت می دهید؟یا تنها پیشرفت در این عرصه را مد نظر قرار داده اید؟

من همیشه به دنبال علایق و استعدادهای خود رفته ام وسعی کرده ام در این راه پیشرفت کنم و هرگز به شهرت فکر نکرده ام و اعتقادی به شهرت درعرصه هنر ندارم.
  

درحال حاضر آثار واشعار دیگری هم دارید که تصمیم داشته باشید به چاپ برسانید؟

  
چند جلد کتاب آماده چاپ دارم که متاسفانه به علت هزینه های بالای  چاپ ونشر، امکان چاپ آن ها وجود ندارد،اینجا از فرصت استفاده می کنم واز مسئولین زیربط وخیرین علاقمند به کارهای فرهنگی و هنری تقاضا می کنم که از نویسندگان وهنرمندان بومی شهرستان حمایت کرده وهمواره مشوق آنان باشند.
  

درپایان چه توصیه ای به جوانان ونوجوانان  علاقمند به هنر دارید ؟

در مسیری که گام بر می دارند همواره ثابت قدم باشند ونا امید نشوند، برای هنر وهنرمند ارزش قائل باشند واز توصیه ها وراهنمایی های آن ها استفاده کنند وبهره ببرند ومهم تر اینکه کسب در آمد وجنبه مادی آن در اولویت کارشان قرار نگیرد. برای همه هنرمندان در تمامی رشته ها خصوصا هنرمندان بومی شهرستان بستک آرزوی موفقیت وسربلندی دارم. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها