مصرف سالانه ۱.۵ میلیون تن روغن در کشور



مجری طرح دانه های روغنی گفت: بنابر آمار سالانه ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون تن روغن در کشور مصرف می شود که ۹۰ درصد از طریق واردات تامین می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، سعدالله منصوری، پرداخت مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی گذشته را یکی از مهمترین حمایت ها از کشاورزان دانست و گفت: قیمت هر کیلوخرید تضمینی کلزا در آغاز سال زراعی گذشته ۲۲ هزار تومان تعیین شد که با بررسی های صورت گرفته این قیمت به ۳۰ هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت.

به گفته او، اکنون کلزاکارانی که محصول خود را تحویل داده اند،در انتظار پرداخت مابه التفاوت ۸ هزار تومانی بابت فروش و تحویل هر کیلو از کلزای خود هستند.

منصوری ادامه داد: افزایش ضریب خوداتکایی در تولید روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیازمند حمایت مسئولان از تولید دانه های روغنی است.

او تامین نهاده های تولید و خرید به هنگام و مناسب دانه های روغنی را از جمله حمایت های موثر برشمرد.

منصوری در عین حال ابراز امیدواری کرد: مابه التفاوت قیمت کلزا نیزبه زودی به کشاورزان پرداخت شود. نیاز کشور به روغن خوراکی سالانه بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون تن است،۹۰ درصد روغن خوراکی از طریق واردات و ۱۰ درصد از طریق تولید دانه های روغنی در داخل کشور تامین می شود.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشورهایی که امروزه جزء بزرگترین تولیدگان دانه های روغنی هستند، بیش از یک قرن در زمینه کشت و تولید این محصولات مطالعه و بررسی کرده اند در حالی که ایران به صورت جدی حداکثر سابقه بیش از سه دهه در تولید دانه های روغنی دارد .

او گفت: با به کارگیری روش های علمی و برنامه ریزی های دقیق و درست شاهد رشد و شتاب در روند تولید دانه های روغنی در کشور باشیم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها