رئیس هیئت مدیره و موسس شرکت پالایش نفت آفتاب از افزایش سالانه 30درصدی جذب نیروی انسانی خبر داد؛

آغاز به کار 200 نفر نیروی بومی و جوان در شرکت پالایش نفت آفتاب



پذیرفته‌شدگان  آزمون استخدامی سال جاری شرکت پالایش نفت آفتاب رسماً فعالیت خود را آغاز کردند. دراین‌ارتباط مراسمی  با حضور مسئولان استان در سالن شرکت گاز  بندرعباس برگزار شد.
   
    
به گزارش صبح ساحل، محمدمهدی دوستی رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت آفتاب و مؤسس این مجموعه  در آغاز به کار ۲۰۰ نیروی جوان بومی گفت: ابتدای امسال تعداد نیروهای مستقیم شرکت پالایش نفت آفتاب هزار و ۵۱۷ بوده، که در حال حاضر تعداد کارکنان به ۲ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه بند و تبصره‌ای برای سابقه کاری در آزمون استخدامی این پالایشگاه لحاظ نشده است گفت: اکثر بنگاه‌های اقتصادی یکی از ابزارهای  اصلی در جهت فرایند  جذب  و استخدام نیرو را  سابقه کار می‌دانند. دوستی ادامه داد: ما این رویه را عوض کردیم که افراد بدون ارائه رزومه و سابقه کاری  در آزمون شرکت کنند و پس از پذیرفته شدن در  مجموعه مشغول به کار شوند. وی اظهار امیدواری کرد که سایر صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، این مسیر را دنبال کنند. دوستی تصریح کرد: امیدوارم فرهنگی در کشور ایجاد شود که نیروهای جوان و بدون سابقه در صنایع جذب شوند.رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت آفتاب عملکرد کارکنان یک شرکت را موجب پیشرفت آن مجموعه و درنهایت افزایش نیروی انسانی دانست و افزود: برنامه ما افزایش ۳۰ درصدی منابع انسانی مجموعه در هرسال است.دوستی در ادامه  به پروژه‌های توسعه‌های شرکت پالایش نفت آفتاب اشاره کرد. وی به راه‌اندازی پروژه شیرین سازی و توسعه فاز ۸ با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز  طی هفته جاری، تأسیس نخستین پالایشگاه تولید روغن در استان هرمزگان پرداخت و گفت: با ایجاد این پالایشگاه، شرکت پالایش نفت آفتاب پنجمین تولیدکننده روغن کشور خواهد شد. رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت آفتاب  یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت را واردکردن یک پلنت تولیدی با فناوری روز از کشور ایتالیا اعلام کرد و افزود: با واردکردن این پلنت، بتوانیم از آن برای پروژه‌های بلندمدت شرکت (پروژه‌های یک سال آینده) استفاده کنیم.
    
عملکرد چشم‌گیر شرکت پالایش نفت آفتاب در تولید و صادرات
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین بابیان اینکه امیدواریم صنایع و پالایشگاه‌ها بتوانند این مسیر جذب نیرو را دنبال کنند که نرخ بیکاری در استان به حداقل ممکن برسد گفت: دولت‌ها  بر اساس تعهد  باید  سالانه یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد کنند، این موضوع در بیان ساده است، اما اجرای  آن بسیار سخت و دشوار است .وی تأکید کرد که همه دستگاه‌ها، نیروهای انسانی، مدیران و عوامل باید دست‌به‌دست هم دهند تا امر اشتغال‌زایی محقق شود. مرادی با اشاره به دیدگاه اشتغال‌زایی و به‌کارگیری نیروهای  بومی و ماندگار در پالایشگاه نفت آفتاب گفت: باید بدانیم که اگر بخش خصوصی به کمک دولت نمی‌آمد یقینا اشتغال‌زایی دچار بحران عمیق می‌شد، پس باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و نگاه به بخش خصوصی باید عوض شود، مسئولان باید از این بخش حمایت قاطع و عملی داشته باشند.وی عنوان کرد: استان هرمزگان جوانان تحصیل‌کرده زیادی دارد که از حاکمیت انتظار شغل دارند و این انتظاری به‌حق است. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، زمانی که مجموعه‌ای  در استان سرمایه‌گذاری می‌کند، اگر  دچار مشکل شود باید همه  برای رفع آن مشکل و مسئله  تلاش کنند اظهار داشت: عینک بی‌اعتمادی از بخش خصوصی را باید از چشم برداریم.مرادی با تأکید بر اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب فرصتی را برای استخدام جوانان مستعد  استان مهیا  کرده است، گفت: آزمون استخدامی که مردادماه برگزار شد که حدود پنج هزار نفر در این آزمون حضور داشتند.وی  از تبدیل  استان هرمزگان  به قطب نفتی و پالایشگاهی کشور سخن گفت و ادامه داد: این استان برای تبدیل‌شدن به قطب پالایشگاهی کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است که این مهم بر اساس آمایش سرزمینی است.مرادی  دسترسی به راه‌های آبی، هوایی و ریلی را ازجمله ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار در استان باید افزایش یابد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی این را بیان کرد که عملکرد  شرکت پالایش نفت آفتاب در بحث تولید و صادرات در کشور  چشمگیر بوده  است گفت : این شرکت به‌عنوان بخش خصوصی پیشرو در ایفا   مسئولیت‌های اجتماعی نیز  موفق عمل کرده است مانند  ساخت صفرتا صد دبیرستان ابن‌سینا سابق که یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های این مجموعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است. مرادی یادآور شد : این مجموعه اقدامات زیادی در حوزه محیط‌زیست، بهداشت و درمان و ... انجام داده‌اند، که نشان‌دهنده نگاه مهربانانه مسئولان شرکت پالایش نفت آفتاب به مردم استان هرمزگان  است .
      
اشتغال‌زایی پایدار
دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه این مراسم بابیان اینکه ۴۸ درصد از سواحل کشور در استان هرمزگان واقع‌شده و این استان دارای ظرفیت‌های بسیار گردشگری و انرژی و...است گفت: در حال حاضر  هرمزگان رتبه سوم صنایع نفت و پالایشگاهی را به خود اختصاص داده  است و طی سه سال آینده استان هرمزگان قطعاً در مقام نخست صنایع نفت و پالایشی قرار خواهد گرفت. وی افزود: صنایع بزرگ به‌منظور رفع مشکل آبی خود باید در کنار دریا ساخته شوند.کامرانی  با تأکید بر اینکه طرح‌های توسعه‌ای باید بر اساس سند آمایش سرزمینی تبدیل شود ، اظهار داشت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌های استان تدریس می‌شود باید بر همین اساس باشد. وی عنوان کرد: کشور ما به سمت توسعه و جهش‌های بزرگ مخصوصاً در حوزه سایبری، پدافند غیرعامل درحرکت است. کامرانی  با اشاره به اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب کارهای بزرگی در حوزه مسئولیت اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و ... انجام داده است، گفت: استان هرمزگان در حوزه رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.وی  به اهمیت اشتغال پایدار پرداخت و عنوان کرد: شرکت پالایش نفت آفتاب در حوزه اشتغال‌زایی پایدار خوش درخشیده است.
    
 پیش‌قدم در جذب نیروهای جوان بومی
معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان دیگر سخنران این مراسم بود که با تقدیر از این شرکت، گفت: این مجموعه برای نیروهای خود عزت و شأن خاصی قائل است.وی بابیان اینکه پالایش نفت آفتاب در جذب نیروهای جوان بومی پیش‌قدم و  در اجرای طرح طبقه‌بندی نیز پیشتاز بوده است یادآور شد: با کارآفرینی می‌توان اشتغال‌زایی داشت و نرخ بیکاری را در استان کاهش داد که نمونه بارز آن این شرکت است.وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان هرمزگان در ابتدای فعالیت من ۱۸ درصد بود، خاطرنشان کرد: این مهم در حال حاضر به ۱۱.۵ درصد رسیده است که در آینده نزدیک تک‌رقمی خواهد شد.
     
 از فرایند ثبت نام تا جذب 
به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ شرکت پالایش نفت آفتاب، مدتی قبل بیش از ۴هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون استخدامی ثبت‌نام کردند که در مرحله اول آزمون کتبی توسط دانشگاه هرمزگان در اواخر مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد.در مرحله دوم ۶۷۰ نفر از بین افراد داوطلب برای انجام مصاحبه تخصصی و عمومی دعوت به عمل آمد که پس از انجام مصاحبه‌های ذکرشده در دانشگاه، تعداد ۲۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان جذب شرکت پالایش نفت شدند.شرکت نفت آفتاب به‌ منظور تأمین نیروی انسانی بومی موردنیاز خود در واحدهای عملیاتی و ستادی از بین داوطلبان بومی واجد شرایط درمقاطع مختلف تحصیلی، دررشته‌های و گرایش‌های مهندسی شیمـی، مهندسی نفت، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، حسابداری، مدیریت، مهندسی ایمنی، مهندسی شیمی، حقوق و... از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری آزمون کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها