دعوای مجلس و دولت بر سر فیلترشکن/ زارع پور: پشت پرده فیلترشکن فروشی را افشا کنید!



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از قوه قضائیه و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درخواست کرد ادعای یک نماینده مجلس را بررسی کنند تا معلوم شود چه کسانی پشت مافیای فیلترشکن فروشی پنهان می‌شوند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، در پی اظهار نظر اخیر یک نماینده مجلس درباره فیلترشکن، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: ایشان و هرکسی که چنین ادعایی را مطرح می‌کند باید مستندات خود را در محکمه ارائه کند.

وی افزود: از قوه قضائیه و «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» میخواهم این ادعای ایشان را بررسی کنند تا معلوم شود چه کسانی پشت مافیای فیلترشکن فروشی پنهان می‌شوند. البته که کلید حل مشکل قانونگذاری و دست خود مجلس است.

 

نویسندگان فیلترینگ، خودشان VPN می فروشند

«جواد نیکبین»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در یک برنامه‌ تلویزیونی، گفته بود: «نویسندگان برنامه فیلترینگ همان کسانی هستند که نویسندگان وی‌پی‌ان هستند؛ یعنی کسی که برنامه فیلترینگ را می‌نویسد یا خودش مستقیما یا با دو یا سه واسطه، دارد وی‌پی‌ان می‌فروشد. گردش مالی وی‌پی‌ان‌ها دست کسانی است که فیلتر می‌کنند».

نیک بین گفت: ما به وزارت ارتباطات رفتیم و آنجا اعتراض کردند که آقای نیک بین شما تحقیق و تفحص را امضا کردید که برای خارج از کشور است. در صورتیکه این درست نیست. یعنی برای خارج از کشور نیست بلکه برای داخل کشور است و وی پی ان فروش ها داخل کشور هستند.

گفتنی است این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از این در گفتگو با رسانه‌ها، از کلید خوردن تحقیق و تفحص برای فیلترشکن‌های پولی در مجلس خبر داده بود و ادعا کرده بود یک گردش مالی عجیبی در فروش فیلترشکن‌ها در کشور وجود دارد و مجلس برای این که دریابد چه کسی و چه کسانی از فروش این فیلترشکن‌ها سود می‌برند، «قصد دارد تحقیق و تفحصی را در این حوزه رقم زند.» او همچنین تأکید کرده بود «تمام اقدامات اولیه تحقیق و تفحص از فیلترشکن‌های پولی صورت گرفته شده است» و به زودی در کمیسیون مربوط ارسال خواهد شد تا بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها