حوثی‌های یمن مدعی حمله پهپادی جدید به اسرائیل شدند


نویسنده: عدنان نگاری

نیروی نظامی حوثی‌ یمن  گفتند که روز دوشنبه یک حمله پهپاد جدید را علیه اسرائیل آغاز کرده‌اند، زیرا حملات مخربی را در طول جنگ اسرائیل با حماس افزایش داده‌اند.
حوثی‌ها که مدعی بخش‌های وسیعی از این کشور فقیر در جنوب شبه جزیره عربستان هستند، تاکید کردند که حمله اخیر موقتاً فعالیت در پایگاه‌ها و فرودگاه‌های نظامی اسرائیل را متوقف کرده است. مقامات اسرائیل فوراً این حمله را تأیید نکردند، این حمله جدیدترین در یک سری پرتاب پهپاد حوثی در روزهای اخیر است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها در توییتر سابق خود نوشت: «نیروهای مسلح یمن طی ساعات گذشته گروهی از پهپادها را به سمت اهداف حساس مختلف دشمن اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند در نتیجه این عملیات، فعالیت در پایگاه‌ها و فرودگاه های مورد نظر برای چند ساعت متوقف شد.» هفته گذشته، حوثی‌ها مسئولیت حمله پهپادی را برعهده گرفتند و گفتند سه حمله قبلی را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک انجام داده‌اند.
آن‌ها گفته‌اند که به عنوان بخشی از محور مقاومت علیه اسرائیل، که شامل گروه‌های مورد حمایت ایران در لبنان، سوریه و عراق است، عمل می‌کنند. سریع روز دوشنبه نوشت:نیروهای حوثی به انجام عملیات نظامی با کیفیت بیشتر در حمایت از مردم فلسطین ادامه می دهند تا زمانی که تجاوزات وحشیانه اسرائیل به برادران ما در غزه متوقف شود.به گفته مقامات اسرائیلی، جنگ جاری زمانی آغاز شد که شبه نظامیان حماس در ۷ اکتبر از غزه به سمت جنوب اسرائیل رفتند و به گفته مقامات اسرائیلی حدود ۱۴۰۰ نفر را که اکثرا غیرنظامی بودند، کشتند. وزارت بهداشت در اراضی فلسطینی تحت کنترل حماس می گوید بیش از ۱۰۰۰۰ نفر، که بیش‌تر آن‌ها کودک یا زن بودند، در حملات تلافی جویانه اسرائیل برای سرکوب شبه نظامیان در نوار غزه کشته شده‌اند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها