ستون مشاوره؛

آسیب شناسی خودکشی



بحران خودکشی ،معمولاً توسط یک تجربه ی آسیب زا و یامجموعه از تجارب ،که احساس ارزشمندی شخص را پایمال میکنند، ایجاد می‌شود.
که شامل یک فقدان اساسی، ناکامی در نیل به اهداف شخصی و یا مشکلات شخصی دراز مدت می باشند. زمانی که نظام مقابله‌ای شخص قادر به رویارویی با تجارب منفی زندگی نباشد، شخص را به افکار خودکشی ،آسیب پذیر نماید.
  
شاخص های مهم رفتاری ای قبل از خودکشی:
گسیختگی در روابط صمیمانه ی شخصی ،سابقه خودکشی و اقدام درخانواده یا فرد ،بیماری روانی و افسردگی،انزوای اجتماعی  ،سوء مصرف مواد ،فقر و محرومیت مزمن،رفتارهای پرخاشگرانه در خانه یا محیط اجتماعی،تغییرات ناگهانی در رفتار مانند بی‌قراری و تغییر حالت غیرعادی از افسردگی به خوشی ،ناآرامی،از دست دادن همسر والدین، فرزندان نزدیکان،سابقه بستری شدن در بیمارستان روانپزشکی و صحبت مستقیم یاغیرمستقیم درباره خودکشی

دیدگاه آماری وجوانب گوناگون درخودکشی:

 سن و جنسیت: بیشترین خودکشی از سن ۱۵ تا ۲۴ سالگی است .هر چه سن بالاتر می‌رود میزان خودکشی افزایش میابد به صورت کلی اقدام به خودکشی درمردان بیشتر از  زنان می باشد.
سابقه خانوادگی: احتمال خودکشی در زنان را دوبرابر میکند .
دین و مذهب و اعتقادات: جزء عوامل بازدارنده در خودکشی  می باشند‌.
مکان زندگی:در روستاها و شهرهای کوچک در مقایسه با شهرهای بزرگ بدلیل وجود قید و بندهای خانوادگی خودکشی کمتر است .
ازدواج: افرادی که ازدواج کرده اند کمتر به فکر خودکشی می افتد و خانواده هایی که فرزند دارند کمتر از خانواده‌های بدون فرزند هستند خودکشی می‌کنند.
ارتباطات اجتماعی:افرادی که از نظر اجتماعی منزوی و گوشه گیر هستند و ارتباطات اجتماعی کمتری دارند اقدام به خودکشی بیشتری دارند.
مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان هرمزگان آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های خانوادگی ، روانشناختی، ازدواج ، تربیتی و اعتیاد به عموم شهروندان عزیز می باشد.
آدرس : بندرعباس ، خیابان مطهری ،ضلع شمالی مصلی قدس، جنب دفتر نظارت همگانی197 ،مرکز مشاوره آرامش ،
شماره تماس : 33340624 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها