مناقشه انتخاباتی در شورای شهر بندرعباس/ کیف‌کش، مسافر فرنگ، جاسوس و روحانی فاسد کیست؟


نویسنده: صبح ساحل

در جریان صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس نطق یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس با واکنش و اعتراض سایر اعضا مواجه و برای دقایقی صحن شورا متشنج شد. گزارشی از این جلسه در ادامه آمده است.

 

با قصد، به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور گفت: آل سعود را باید دنبال‌رو همان یهودیانی دانست که به‌ظاهر اسلام آورده اما به اعمال و رفتار خود دنبال نابودی و ریشه‌کنی اسلام هستند. ازاین‌دست نفوذی‌های یهودی از صدر اسلام تاکنون سابقه داشته است. محدود به سایر کشورها نیست. هم‌اکنون نیز نمی‌توان منکر چنین جریانی در ایران شد که به یهودی‌های آنوسی معروف‌اند چه‌بسا در همین سالن نیز یهودیان آنوسی به‌ظاهر مسلمان حضورداشته باشند.

«یعقوب دبیری نژاد» افزود: جریانی که نه از سر جهل و نادانی بله با قصد به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند و چه‌بسا در این مسیر لباس علمای دین بر تن کنند اما با نیات و اهداف پلید خود منتظر فرصتی هستند تا با تندروی یا کندروی که به اعتقادات مردم ضربه بزنند و در این راه ظاهر خود را از هر مسلمان واقعی دلسوزتر نشان دهند.

وی با اشاره به ماجرای «ویلیام دارسی» و «مستر جیکاک» جاسوس‌ انگلیسی که تظاهر به دین‌داری می‌کرد، گفت: این ماجرا مشابه اقدام کسانی است که در شهر بندرعباس قصد اخذ مجوز آسفالت محلات را داشتند اما با تفسیر نادرست از خطبه امام علی (ع) به کار انتخاباتی محکوم شدند.

دبیری نژاد گفت: هنوز هم یهودیان آنوسی یا به‌اصطلاح یهودیان مخفی در ایران مشغول فعالیت هستند و مأموریت دارند تا با ادعای مسلمانی به ارکان تصمیم‌گیری در شهرها و استان‌ها نزدیک شوند و در فرصت مناسب به اسلام و ایران ضربه بزنند. باید حواسمان باشد در دام فرقه حیله‌گر نیفتیم‌.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: نمی‌دانیم در همین سالن نیز ممکن است چند یهودی آنوسی به‌ظاهر مسلمان نشسته باشند یا خیر تا به نام اسلام و بابیان آیات و روایات سعی در تخریب چهره اسلام نمایند.

 

آنوسی‌های زمانه برای توقف فعالیت‌های شهرداری، انتخابات مجلس را سرنیزه نکنند

وی بابیان اینکه سوءاستفاده از اعتقادات مردم ریشه‌های قدیمی‌تری دارد، به مواضع عمروعاص و خوارج اشاره کرد و گفت: مراقب باشیم عمروعاص و آنوسی‌های زمانه برای متوقف کردن قطار خدمت به مردم و توقف فعالیت‌های شهرداری، انتخابات مجلس را سرنیزه نکنند. عمرو عاصی که به اعتقاد خودش برای حفظ مصالح و منافع باید وارد معامله شود و حتی با فردی که نقطه مقابلش بوده است بر سر یک میز بنشیند و به نشخوار‌ پردازد. سپس نه‌تنها ابراز شرمساری نکند که مدعی معامله‌ی برد-برد برای تأمین خواسته‌هایش باشد؛ آری عمروعاص نیز برای مذاکره با ابوموسی اشعری به معامله برد-برد رسید و به خیال خام خود امام علی (ع) را از خلافت عزل و معاویه را امیرالمؤمنین نمود.

دبیری نژاد در بخش دیگری گفت: عمر و عاص زمانه هنوز قرآن بر سرنیزه دارد و مستر جیکاک مهر علی را بهانه چپاول مردم قرار داده است. عمر و عاص زمانه، خطبه حکمیت می‌خواند و نیرنگ خدعه و کارشکنی در امورات مردم را پیاده می‌کند. مستر جیکاک زمانه از مهر علی و مضرات انتخابات مجلس می‌گوید و در پشت پرده شبانه‌روز مشغول فعالیت انتخاباتی است. کاش همین‌قدر مردانگی و شرافت داشتید و لااقل باشهامت می‌ایستادید و دیدگاه واقعیتان را عرضه می‌کردید. چه اشکالی دارد یک‌بار ظاهر و باطن شما یکی باشد.

وی عنوان کرد: مقایسه عمر وعاص با برخی افراد که مکر و خدعه و سوءاستفاده از اعتقادات دینی مردم را در پی دستیابی به خواسته‌های نامشروع خود می‌دانند شاید توهین به حیله‌گران باهوشی همچون مستر جیکاک و عمر و عاص باشد.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس در بخش دیگری با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه دوزخیان از بوی گند عالم بی‌عمل در آزارند، گفت: در صحیفه امام خمینی نیز اشاره‌شده است که آن‌قدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از «محمدرضا» نمی‌خورد. روایات نیز می‌گوید آخوند فاسد و مُلای فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند. این دنیا هم از بوی تعفن بعضی از آخوندهای فاسد در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم ما طرفداری از اسلام می‌کنیم.

 

تذکر عضو شورا به نماینده مجلس

عضو شورای شهر بندرعباس در تذکری به رئیس شورای شهر بندرعباس و در واکنش به نطق مطرح‌شده گفت: شورای ششم بندرعباس جوان‌ترین شورای کشور است. متأسفانه در شورا فردی وجود دارد که وامدار نماینده مجلس است و در حال آمده کردن مسیر برای نماینده مجلس است و شورا را با حواشی مختلف در این دو سال مواجه کرده و بین اعضای شورا اختلاف ایجاد کرده است.

«احمد کناری نژاد» بابیان اینکه به نماینده مجلس تذکر می‌دهم، افزود: آقای نماینده مجلس این مسیری که می‌روید درست نیست. دارید شهر را نابود می‌کنید. خود شما جلوی دوربین ژست می‌گیرید و از مردم بابت اعضای شورای ششم عذرخواهی می‌کنید اما کیف به دست خودتان در شورا به جامعه روحانیت و مردم شهر توهین می‌کند. مردم شهر این اعضا را انتخاب کردند.

وی افزود: آقایان مجلس نشین، بار آخری باشد که تذکر می‌دهم؛ اگر گوشی برای شنیدن دارید جلوی این موضوعات را بگیرید. موضوعاتی است که اگر مطرح کردیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و گلایه می‌کنید.

کناری نژاد عنوان کرد: نماینده خاصی که در امور جزء و کوچک شهرداری و شورا دخالت می‌کند، این موضوع را رها کند و بگذارد اعضای پارلمان محلی خودشان برای شهر تصمیم بگیرند. چه اصراری است که انقدر در امورات شورا دخالت کنید. به نمایندگان قبل تهمت می‌زدند که در امورات شورا و شهرداری دخالت می‌کنند؛ امروز که اوضاع بدتر است و می‌بینیم در یک مراسم کوچک شهرداری هم نماینده دخالت می‌کند. در موضوعات مختلف، نماینده مجلس خط می‌دهد. آقای نماینده هرچه سریعاً جلوی رفتارهای فرد منتسب به خود در شورا را بگیرید.

 

با کدام رانت رأی آوردید؟

عضو دیگر شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه در این جلسه به روحانیت توهین شد و کاش به من توهین می‌شد، گفت: اینکه طوری صحبت کنید که روحانیت را زیر سؤال ببرید، اخلاق نمی‌پذیرد. شما که می‌خواهید خودتان را مشروع کنید راهش را دنبال کنید، اهانت نکنید.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عامری» بابیان اینکه در شورا برای مشهور کردن خود از روش‌های ناصحیح استفاده می‌کنند، افزود: اینکه فردی بیاید با خشوع و خضوع منافقانه، مشکلات شهر را روحانیت ببیند، خجالت‌آور است. فراموش کردید همین روحانیت پلکان شما شد که ارباب سیاسی شما به مجلس رسید، الآن مغرور شدید به روحانیت اهانت می‌کنید؟

وی بابیان اینکه اگر یک طلبه بخواهد در حوزه مالی شفاف‌سازی کند امروز شما او را به عمر وعاص بودن متهم میکنید، اظهار کرد: خجالت‌آور است. مردم این شهر مرا می‌شناسند. بنده بدون هیچ پول و هزینه‌ای رأی آوردم اما بگویید جناب‌عالی با کدام رانت رأی آوردید و نفر چندم شدید؟ چرا اهانت می‌کنید؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عامری در پایان با اشاره به اینکه نباید دروغ گفت، روز قیامتی وجود دارد و هر راستی را هم نباید گفت، افزود: اگر بخواهم بگویم، سفرهای خارجی‌تان را فراموش کردید دسته‌گل‌هایی که آب دادید را اگر بخواهیم بگوییم می‌توانید در این شهر راه بروید؟ امیدوارم عبرت بگیرید و گستاخی را کنار بگذارید. حیثیت و اعتبار مردم را که در حیثیت و اعتبار نمایندگان مردم در پارلمان شهری است را رعایت کنید. پشتوانه‌های سیاسی را نگاه نکنید ببینید پشتوانه شما خدا یا اخلاق است؟ بارها در صحن شورا مورد اهانت قرارگرفته شدم بااین‌حال سکوت کردم اما وقتی دیدم به روحانیت توهین می‌شود ننگ بر من اگر دفاع نکنم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها