وزیر نیرو:

واردات لوازم خانگی بی کیفیت و پرمصرف به کشور ممنوع است



وزیر نیرو گفت: واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور در پی مصوبه دیروز هیأت دولت ممنوع است و از ورود اینگونه وسایل جلوگیری خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از مهر، «علی اکبر محرابیان»، وزیر نیرو با اشاره به سهم بالای وسایل سرمایشی در افزایش مصرف انرژی در تابستان گفت: فاصله توان مصرفی برق در تابستان با زمستان در کشور حدود ۳۳ هزار مگاوات ساعت است که تولید برق در کشور را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد، به این معنا که همزمان با افزایش دمای هوا در کشور ۳۳ هزار مگاوات برق به مصرف این انرژی اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که مصرف برق ۱۷۰ کشور در دنیا از ۳۳ هزار مگاوات ساعت کمتر است، کل توان برق مصرفی کشوری مانند مصر با ۱۱۰ میلیون جمعیت و ۶۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، کمتر از ۳۳ هزار مگاوات ساعت است.

محرابیان ادامه داد: تفاوت بین مصرف برق در زمستان با تابستان در کشور مربوط به مصارف کولر است، لذا هر اقدامی که منجر به کاهش مصرف انرژی در وسایل سرمایشی و بهینه کردن مصرف شود، ارزشمند به شمار می‌رود لذا تولید الکتروموتور پربازده مغناطیسی برای کولرهای آبی ارزشمندترین کار در اقتصاد و انرژی کشور است که با توسعه آن می‌توان بخشی از ناترازی های برق کشور را جبران کرد.

وزیر نیرو با قدردانی از سازمان ملی استاندارد در اجباری کردن استاندارد تولیدات لوازم خانگی و واردات کالاهای پربازده مانند لوازم خانگی برقی و گازی گفت: بر اساس قانونی که به تازگی ابلاغ شده است، کولرهای آبی در کشور فقط باید با گرید A به بالا تولید شوند، این به معنای صرفه جویی سالانه ۳۰۰ مگاوات برق از طریق کولرهای آبی جدید است، این میزان صرفه جویی به معنای ساخت یک بلوک کامل از نیروگاه حرارتی شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است.

وی بیان کرد: با بهره گیری از الکتروموتور پربازده مغناطیس در کولرهای آبی و تداوم اجرای چنین پروژه‌هایی برای کاهش مصرف برق در وسایل سرمایشی می‌توانیم تا ۹۰ درصد از ۳۳ هزار مگاواتی که به مصرف برق اضافه می‌شود، بکاهیم.

وزیر نیرو گفت: واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور در پی مصوبه دیروز هیأت دولت ممنوع است و از ورود اینگونه وسایل جلوگیری خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها