رهایی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان پس از هفت سال



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در استان با میانجیگری مسوولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف، پس از هفت سال بخشیده و از بند زندان رها شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: این محکوم به جرم قتل عمد بعد از هفت سال تحمل حبس در شرف اجرای حکم قصاص بود که با حضور سرپرست و قاضی اجرای احکام دادسرای مرکز هرمزگان، به همراه مسوول هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در محل سکونت خانواده مقتول؛ مصالحه شد و زندانی یادشده پس از اعلام رضایت اولیای دم، از مجازات قصاص رهایی یافت.

وی ادامه داد: این مصالحه در بیست و یکمین پرونده قصاص هرمزگان طی سال‌جاری و چهارمین پرونده با اجرای پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم، انجام شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: چشم پوشی اولیای دم از حق قانونی خویش و اعلام عفو و بخشش در این پرونده اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تاسی از سیره اهل بیت(ع) است.

قهرمانی گفت: رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم تلاش برای تعیین تکلیف محکومان پرونده‌های قصاص و استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و کلام در این خصوص تاکید دارد و ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین آموزه‌های دینی و توصیه‌های بزرگان است و به طور قطع تاسی به این رهنمود موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها