کاهش تولید داخلی در نیمه دوم سال سبب افزایش قیمت گوشت قرمز شد



بخش عمده نیاز گوشت قرمزدر بازار از طریق تولید داخلی تامین می شود که با کاهش تولید داخلی در نیمه دوم سال سبب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است که با واردات تا افزایش تولید داخل و تامین نیازبازار و درنهایت به ثبات رسیدن بازار ادامه می یابد.

    

به گزارش صبح ساحل،  احمد خانی نوذری معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده نیاز بازار، از نظر گوشت داخلی تامین می شود که درنیمه دوم سال عرضه دام تولید داخل به بازارکمتر می شود به همین دلیل اثر خود را درافزایش قیمت نشان می دهد.

خانی نوذری درپاسخ به میزان واردات گفت: سعی می کنیم با واردات بیشتر خلاء بازار را جبران کنیم. برنامه ریزی کرده ایم که به طور متوسط روزانه 200 تن گوشت گرم وارد شود، ولی این ظرفیت وجود دارد که با توجه به تقاضا، حداقل به 250 تا 300 تن برسانیم. واردات تا افزایش تولید درداخل و به ثبات رسیدن بازار ادامه دارد.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام شورای راهبردی تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی گفت: با این روند تامین نهاده و بحثی که اشاره کردند، دربهارسال آینده تولید داخل به وفورعرضه خواهد شد که دیگر به واردات نیازی نخواهیم داشت.

در پیگیری تغییرات قیمتی گوشت قرمزدرمیدان میوه و تره باره بهمن شقه گوشت گوسفندی 515 هزار تومان، شقه گوشت گوسفندی بره نرکشتار تهران 509 هزار تومان، این افزایش قیمت در مدت یک ماه از 380 هزار تومان به 503 هزار تومان رسیده است، که یعنی در مدت یک ماه 100 هزار تومان گران ترشده است.

قیمت گوشت در بازار جهانی، لاشه گوسفند بره وتازه حدود 6 یورو است که با نرخ یورو در بازار آزاد 55 هزار تومان است که حدودا 330 هزار تومان می شود. به این ترتیب قیمت گوشت در کشورمان حدود 170 هزار تومان از قیمت جهانی پیشی گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها