تغییر محل جانمایی از ضلع جنوبی پارک جنگلی به پارک دولت؛

شهربازی بندرعباس نوروز به بهره‌برداری می‌رسد



پس از کشمکش‌های متعدد در شورای شهر بندرعباس ضلع جنوبی پارک جنگلی برای ساخت شهربازی مصوب شد اما گویا به دلیل اینکه شهرداری و مالک زمین مذکور نتوانستند به توافق برسند، محل شهربازی بار دیگر تغییر کرده و به محدوده‌ی پارک دولت {جنوب سالن حجاب} انتقال یافته است. به گفته مسئولان شهری، حدود 2.5 هکتار از این محدوده به شهربازی اختصاص یافته است. در حال حاضر حصارکشی محدوده انجام شده و مسئولان شهری مدعی هستند تا نوروز امسال شهربازی افتتاح می‌شود.
     
   
شهربازی مهیج و برای تمام سنین است
به گفته رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس، این پروژه به صورت مشارکتی بین شهرداری بندرعباس و سرمایه‌گذار انجام خواهد شد و سرمایه‌گذار آن انتخاب شده است. «عبدالرضا بهادر» با بیان اینکه تجهیز کارگاه صورت گرفته و پروژه در حال انجام است، افزود:«تعدادی از دستگاه‌ها را شهرداری خریداری کرده و تعدادی دیگر را سرمایه‌گذار تهیه خواهد کرد». وی اضافه کرد:« دو مجموعه برای شهربازی در نظر گرفتیم؛ چرخ و فلک را در قسمت غرب بندرعباس و شهربازی را در شرق قرار دادیم تا با ازدحام در یک نقطه مواجه نباشیم». بهادر عنوان کرد:«این شهربازی مهیج و برای تمام سنین است».
   
15 دستگاه بازی نصب می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس گفت:«پس از بررسی چند محل، ابتدا ضلع جنوبی پارک جنگلی به عنوان محل احداث شهربازی بندرعباس در شورای شهر مصوب شد اما به دلیل عدم توافق شهرداری با مالکِ زمین، جانمایی شهربازی تغییر کرد». «یعقوب دبیری‌نژاد» با اعلام این خبر افزود:«شورا این اختیار را به شهرداری داد تا محل دیگری را برای شهربازی در نظر بگیرد که در نهایت محدوده‌ی پارک دولت {جنوب سالن حجاب} تعیین شد». وی اضافه کرد:«این قسمت از پارک دولت سال‌هاست که خلوت و کم‌رونق شده است از طرفی محل شهربازی باید در محدوده‌ای تعیین شود که برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی داشته باشد». دبیری‌نژاد گفت:«استعلامات قانونی اخذ و حصارکشی محدوده انجام شده است. اگر مسئله‌ای اتفاق نیفتد، سعی می‌کنیم تا ایام نوروز شهربازی بندرعباس به بهره‌برداری برسد. به پیمانکار و مجموعه شهرداری تاکید شده تا قبل از ایام نوروز برای استفاده مهمان نوروزی و شهروندان، شهربازی افتتاح شود». رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس اظهار کرد:« سازنده شهربازی مشخص و قرارداد آن منعقد شده است. سازنده آن قدیمی‌ترین سازنده شهربازی در ایران است. البته این شهربازی بدون چرخ و فلک است و چرخ و فلک در بلوار طالقانی احداث خواهد شد». وی با بیان اینکه حدود 15 دستگاه بازی برای سنین مختلف در شهربازی نصب خواهد شد، افزود:«ایراداتی که روی جانمایی شهربازی گرفته شد و روند اخذ استعلامات قانونی، از جمله عوامل تاخیر در آغاز ساخت شهربازی بوده است».
   
به گزارش صبح ساحل، با انتخاب این محدوده، بیم آن می‌رود که امکان توسعه شهربازی در آینده با مسائلی همراه باشد زیرا تنها از سمت شرق یا غرب به صورت افقی امکان گسترش آن وجود دارد. مسئله بعدی تعبیه‌ی پارکینگ یا یافتن راه‌حل ترافیکی است؛ با حضور مسافران نوروزی هر ساله شاهد ازدحام جمعیت در این قسمت از شهر هستیم و عدم پیش‌بینی این موضوع می‌تواند مسائل زیادی را ایجاد کند که در نهایت به نارضایتی شهروندان منجر شود.
منتظر تایید: 5
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها