وزیر صمت در نشست با رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان؛

هرمزگان پتانسیل عظیمی در تجارت دارد



نشست وزیر صمت و رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور تجار ، بازرگانان ، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و کارآفرینان هرمزگان در اولین روز از دهه فجر برگزار شد. وزیر صمت در این نشست برای واردات و صادرات باید بهترین واردکنندگان و صادرکنندگان کشور در هرمزگان جمع شوند زیرا هرمزگان پتانسیل عظیمی در تجارت دارد». همچنین رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از وزارت صمت خواستار شد که برای افزایش آثار اقتصادی مبادلات مرزی بر روی زندگی ساحل‌نشینان اقدام کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صمت در اولین روز از دهه فجر در نشست با فعالین صنعتی، معدنی و تجاری استان هرمزگان بابیان اینکه پروژه‌های عظیمی افتتاح و عملیات اجرایی پروژه‌های دیگر آغاز شد، گفت: افتخار این را داشتم که دستمایه رنج دیگران را امروز افتتاح کنم.

وزیر صمت در نشست با فعالین صنعتی، معدنی و تجاری استان هرمزگان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین چالش کشور آب است و باید بر این چالش غلبه کنیم، گفت: ابر پروژه بازچرخانی آب شهر بندرعباس یک پروژه فرهنگی است که روز پنجشنبه یک‌فاز آن به بهره‌برداری رسید. البته باید به مردم مصرف بهینه آب را آموزش داد و پس از مصرف آن را به چرخه برگردانیم؛ هر چه بیشتر این فرآیند تکرار شود موفق‌تر هستیم» .


وزیر صمت بیان کرد : «تمام تلاشمان ایجاد اعتبار برای مردم است که وزارت صمت با کمک صنایع و اصناف، اعتبار را ایجاد کرده و با بانک‌ها هماهنگ شده است. همچنین روش اجرایی آن طراحی‌شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود» .


علی‌آبادی ، ادامه داد : «اکنون بین 20 تا 200 میلیون تومان می‌توانیم اعتبار بدهیم و اگر اصناف در این زمینه نیز همراهی کنند این کمک به مردم و سنت قرض‌الحسنه بهتر انجام می‌شود».


وی بابیان اینکه تمام اختیارات وزیر به مدیرکل‌ها در استان‌ها تفویض شده است، بیان کرد : «آنان باید پاسخگو باشند و طبق قانون عمل کنند اگر جایی نیاز به مشورت است با معاونان من مشورت کنند» .


این مسئول کشوری گفت : «مشکل شن و ماسه تنها در هرمزگان وجود ندارد به هر استانی سفر کردم این مسئله را داشته‌اند باید مشکل ریشه‌ای حل شود ؛ بررسی کنید ببینید گره کار کجاست؟».


وزیر صمت ، با اشاره به اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان شناسایی شود، گفت:« پتانسیل اول استان در ابتدا دریا باهدف صیادی و سرمایه‌گذاری با صنایع دریایی است، پتانسیل دوم نیز دریا باهدف تجارت است و پتانسیل و ظرفیت سوم نیز دریا باهدف توریسم و گردشگری است» .


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هرمزگان استانی مرزی در جبهه تجارت است ، بیان داشت:« برای واردات و صادرات باید بهترین واردکنندگان و صادرکنندگان کشور در هرمزگان جمع شوند زیرا هرمزگان پتانسیل عظیمی در تجارت دارد».


علی‌آبادی بابیان این موضوع که بزرگ‌ترین ثروت استان مردم آن هستند، اظهار داشت: «این ظرفیت عظیم نیازمند جمعیتی چند برابر است بی‌دلیل نیست که مقام معظم رهبری تأکید برافزایش جمعیت دارند زیرا اگر جمعیت نداشته باشیم نمی‌توانیم پتانسیل‌ها را فعال کنیم.
وزیر صمت ، ابراز داشت: مهم‌ترین چالش ما بهره‌وری است و باید آن را در زمینه‌های مختلف ازجمله انرژی ، آب ، محیط‌زیست و ... افزایش دهیم».

وی با اشاره به اینکه بعد از بهره‌وری باید صنعتی شویم، عنوان کرد:« نفت ، گاز و منابع سرشار معدنی هیچ‌کدام نمی‌توانند با معیارهای و روش‌های امروزی کشور را نجات دهند این مهم است که بدانیم باید مسیر را عوض کنیم با این مسیر نمی‌توان مردم را اداره و سعادتمند کرد هرچند که در این مسیر با رنج بسیار دستاوردهای خوبی داشتیم».

 

تلاش وزارت صمت برای افزایش آثار اقتصادی آن بر زندگی مرزنشینان

«محمدرضا صفا»، رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست با فعالین صنعتی، معدنی و تجاری استان هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت:« استان هرمزگان در طول تاریخ پیشتاز و پیشانی بازرگانی و تجارت خارجی کشور محسوب می‌شود. مردم این دیار با لنج های بادبانی دریاها را طی می‌کردند و در کنار عرضه کالاهای داخلی فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز به خطه آفریقا انتقال داده‌اند، تاریخ بیش از 90 ساله اتاق بازرگانی بندرعباس و تعلق نام‌آوران عرصه تجارت کشور به این خطه نشانه اهمیت و تائید این موضوع است».

صفا بابیان اینکه امروزه توسعه صادرات یکی از ضروریات اقتصاد ملی است و صادرکنندگان سفیران و جلوداران رشد اقتصادی کشور می‌باشند، ادامه داد:« کسانی که علیرغم مقررات دست و پاگیر و تحریم‌های ظالمانه تولیدات داخلی کشور را با سختی بسیار در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند و اضافه بر آن معرف و سفیر فرهنگ ایرانی اسلامی نیز می‌باشند، قابل‌تقدیر و تحسین هستند».

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با ذکر یک پیشنهاد به فعالان اقتصادی جهت بهبود عملکرد و زندگی ساحل‌نشینان گفت:« قوانین و نهاده‌های قانونی مرتبط با مبادلات مرزی متعدد و نقش این فعالیت‌ها در زندگی ساحل‌نشینان کم اثر هست، پیشنهاد می‌شود برای افزایش دامنه اثر آن نسبت به آسیب‌شناسی و یکپارچه‌سازی این قانون توسط وزارت صمت در جهت افزایش آثار اقتصادی آن بر زندگی مرزنشینان اقدام شود».

صفا در پایان این نشست از حضور «عباس علی‌آبادی»، وزیر صمت و فعالان اقتصادی استان هرمزگان  تشکر و قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها