درصورت درخواست شرکت‌های معتبر کویتی، ویزا برای تجار ایرانی صادر می‌شود



سفیر ایران در کویت در واکنش به خبر سختگیری کویت جهت صدور ویزا برای تجار ایرانی گفت: تجار اگر درخواستی از شرکت‌های معتبر کویتی داشته باشند، ویزا صادر می‌شود.

      

به گزارش صبح ساحل، اخیرا در رسانه‌ها اخباری در خصوص سختگیری دولت کویت برای صدور ویزا به تاجران ایرانی منتشر شد و در آن بیان شد که امکان ورود تاجران جدید به بازار کویت وجود ندارد.

محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در این خصوص گفت: در خصوص شرایط صدور ویزا، دولت کویت بدلیل اتخاذ شرایطی برای ساختار جمعیتی خود بعد از همه گیری ویروس کرونا ویزای زیارتی و همچنین الحاق با خانواده را به کلی بسته بود.

وی با بیان اینکه در دو سه هفته اخیر این مسئله برطرف شده و صدور ویزا فراهم است، افزود: برای ایرانی‌ها هم در هفته‌های اخیر ویزا  صادر شده و اینکه گفته شود به کلی بسته است، صحت ندارد.

توتونچی همچنین در خصوص شرایط صدور ویزا برای تاجران ایرانی گفت: تجار هم اگر درخواستی از شرکت‌های معتبر کویتی داشته باشند، ویزا صادر می‌شود.

سفیر ایران علاوه بر این در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سفارت‌ ایران در کویت برای صدور ویزا به ایرانیان گفت: از روز ابتدا مبنای یکی از محورهای کاری ما تسریع صدور ویزا برای ایرانیان بوده و همین اقدامی هم که صورت گرفته در همین راستا است.

وی ادامه داد: امیدواریم کویت در آینده تسهیلات بهتری قائل شود و مذاکرات ما در این خصوص استمرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها