رئیس سازمان برنامه و بودجه:

امسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد



 معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای یارانه دارو تخصیص یافته و تاکنون ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، داود منظور روز پنجشنبه در آیین بهره‌برادری از بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین افزود: ارزش بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین ۱۵ هزار میلیارد ریال است و این سرمایه گذاری ارزشمند و تجهیزات و استانداردهای به روز به کار گرفته شده است به ارتقا سطح بهداشت و درمان این شهرستان کمک کند.

وی ادامه داد: همه ما در دولت و مجلس وظیفه خود می‌دانیم که خدمات شایسته ای به شهروندان این شهر تا یخی و مهم در استان مرکزی ارائه کنیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: این خدمات در سال‌های گذشته در سطح بالایی و به صورت گسترده ارایه شده اما تا نقطه مطلوب هنوز راه طولانی داریم و باید تلاش کنیم خدمات در بخش های بهداشت و درمان، راه های مواصلاتی، آموزش و پرورش به نحو شایسته ای تامین شود.

منظور با اشاره به پیش بینی برنامه های نسبتاً تفصیلی سازمان برنامه و بودجه برای توسعه خمین گفت: این شهرستان امروز به یک قطب صنعتی مهم و کشاورزی مدرن تبدیل شده است.

وی با اشاره به بازدید از واحد تولیدی نیروگاه خورشیدی در خمین ادامه داد: این فناوری در منطقه بی نظیر است و انتقال این فناوری پیشرفته و بومی کردن دانش آن در کشور جزو افتخارات است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: واحد خودروسازی در خمین و سایر صنایع این شهرستان نشان می هد که برنامه های توسعه ای خمین به خوبی در حال انجام است.

منظور افزود: دولت سیزدهم بنا دارد که خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش به رتبه های برتر در دنیا تبدیل شویم و پس از انقلاب گام‌های خوبی برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان تحویل دولت تعداد تخت های بیمارستانی ۱۳۰ هزار تخت بود، بیان کرد: امروز ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که در سرانه تخت بیمارستانی جزو ۳۰ کشور برتر دنیا هستیم.

منظور گفت: کادر پزشکی متبحر با تخصص و فوق تخصصی های لازم در کشور تربیت می شود و آنچه در درمان مردم نیاز دارند هم از نظر تامین دارو، دانش و تجهیزات توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان صادر شده و با جذب آنها ظرفیت نیروی انسانی لازم در بیمارستان ها تکمیل می شود.

وی گفت: ۲ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی مجوز استخدام گرفتند و این موضوع تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طرح دارویار را یکی از طرح های بسیار مهمی بیان کرد که از سال گذشته آغاز شده و امروز به بلوغ خود رسیده است.

وی توضیح داد: در این طرح زنجیره تولید دارو از یارانه جدا شده و یارانه مستقیما به مصرف کننده نهایی رسیده است و سبب صرفه جویی در تامین دارو و جلوگیری از قاچاق دارو شده است.

معاون رییس جمهور بیان کرد: درآمداختصاصی بیمارستان ها امسال به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده در حالیکه در سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۰ درصد منابع بخش درمان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: یک درصد از مالیات ارزش افزوده به درمان و سلامت اختصاص یافته این ظرفیت قانونی باعث شده طرح های درمانی ارتقا پیدا کند که چندین منبع مالی همزمان استفاده می شود.

منظور گفت: بیمه ها باید تلاش بیشتری کنند و تعهدات خود را انجام دهند تا بیمارستان ها بدون دغدغه خدمات ارایه دهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از مشکلات بیمارستان های دولتی مطالبات از بیمه ها است و باید کمک کنیم تا تنها دغدغه بیمارستان ها ارایه خدمات با کیفیت به مردم باشد.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما با این ظرفیت پزشکی یکی از مولفه های افزایش طول عمر را ایجاد کرده است.

معاون رییس جمهور یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی طول عمر بیش از ۲۰ سال افزایش یافته است و به برکت انقلاب اسلامی ۲۰ سال متوسط طول عمر در کشور افزایش یافته است.

منظور تاکید کرد: افتخار ما خدمتگزاری به مردم است و امیدواریم شایسته این خدمتگزاری باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در سال آینده گشایش های بیشتری انجام خواهد شد و قله های پیشرفت بیشتر از گذشته فتح می‌شوند.

منظور بیان کرد: در سه سال گذشته برخلاف تمامی فشارهای بین المللی، رشد داشته‌ایم و رشد ۶. ۷ درصدی اقتصاد در ۹ ماهه امسال نشانه این است که این کشور فارغ از تحریم ظرفیت رشد و تولید را دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها