باند سارقان شمش‌های فولادی در هرمزگان دستگیر شدند



فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری ۱۴ نفر و متلاشی شدن باند سارقان و خریداران غیرقانونی ۱۷۰ تن شمش فولاد در این استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت نماینده یک شرکت فعال در زمینه تخلیه و بارگیری شمش‌های فولادی در یکی از اسلکه‌های تجاری مبنی بر اینکه از طریق تعدادی کامیون و تریلر انواع شمش‌های فولادی جهت بارگیری و صادرات به محوطه اسکله انتقال می‌دادند که محموله چند کامیون تریلی در مسیر بارگیری و تخلیه سرقت شده، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی هرمزگان با تشکیل تیمی تخصصی با حضور در محل و در بررسی‌های دقیق میدانی و اسنادی انجام شده، مشخص شد در آخرین بارگیری و تخلیه انجام شده به کشتی صادراتی، در مجموع ۱۷۰ تُن از محموله دچار کسری بار شده است.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد که یکی از رانندگان تریلرها در تاریخ‌هایی که در آن شرکت مشغول به فعالیت بوده، تعداد هشت رسید تحویل کالا را به صورت صوری و با رسیدهای تقلبی جاگذاری کرده و در عمل هیچگونه بار یا محموله‌ای در محوطه اسکله تخلیه نشده است که با هماهنگی قضایی راننده موردنظر شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار جاودان اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات انجام شده، به سرقت محموله‌های بارگیری شده در مسیر شرکت به اسکله و تهیه اسناد و رسیدهای جعلی جهت ارائه به شرکت یادشده اعتراف کرد و به صراحت، سرقت تعداد هشت سرویس محموله بارگیری شده به وزن ۱۷۰ تن شمش فولاد با مشارکت و همدستی افراد دیگری به نام‌های معلوم و تخلیه آن‌ها در یک محوطه چهار دیواری واقع در روستای خانسرخ بندرعباس و دریافت مبلغ ۲ میلیارد ریال بابت هر محموله اقرار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همه‌جانبه، تعداد ۱۴ سارق و خریداران شمش‌های فولاد سرقتی که برخی از آنان تبعه غیرمجاز بودند و در امر حمل و بارگیری محموله‌های سرقتی دخالت داشتند را شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها