مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان عنوان کرد :

نیروگاه بندرعباس پیشرو در اجرای طرح‌های زیست محیطی



صبح ساحل ، اجتماعی -  محمدخداکریمی //  مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: این شرکت از جمله دستگاه های های پیشرو دراجرای طرح های زیست محیطی، توسعه فضای سبز وحفظ ساحل است.

حجت اسدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارما افزود: عملکرد این شرکت در اجرای طرح های مختلف توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست منجر به موفقیت این شرکت در جشنواره های متعددشد که می توان به چهارمین جشنواره زیباترین و مناسب ترین فضای سبز شهری بندرعباس اشاره کرد که دربخش فضای سبز شرکت های صنعتی موفق به کسب رتبه دوم با اهدای سه ستاره برنز و در بخش شهرک های مسکونی موفق به کسب رتبه سوم گردید. 

وی تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه منطقه جنوب و جنوب شرق کشوربا ظرفیت اسمی 1320 مگاوات مشتمل برچهار واحد بخار 320 مگاواتی، وظیفه تامین 60 درصد برق استان هرمزگان را برعهده دارد. 

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروگاه حرارتی بندرعباس توجه ویژه ای به حفظ محیط زسیت دارد که به منظور کنترل آلاینده های زیست محیطی در بخش هوا، آب، پساب در سال های گذشته اقدام به ساخت سیستم های تصفیه پساب، سیستم جمع آوری آب بلودان واحد های بخار جهت آبیاری فضای سبزنمود، همچنین برای رفع و کاهش آلودگی های خود سالانه اقدام به تعویض بسکت ها، شتشوی لانگستروم، شتشوی کندانسور، عایق کاری بدنه داکت خروجی و بویلر جهت کاهش اتلاف انرژی، بازسازی دمپر های هوا جهت بهترشدن شرایط هوای ورودی نموده است.

این مقام مسوول ادامه داد: درسال های گذشته نیروگاه بندرعباس به دلایل مختلف مجبور به استفاده از سوخت مازوت شد که صدمات زیادی به واحد ها تحمیل کرد و هزینه ها را در بخش های مختلف از جمله تعمیرات و نگهداری واحد ها و تصفیه و کنترل پساب ها بالا برد. 

حجت اسدی اظهارداشت: طی دو سال گذشته این نیروگاه اقدام به استفاده بیشتر از سوخت گاز نمود و در حال حاضر 70% گاز و 30% مازوت مصرف می نماید ولی همان طور که مطلع هستید احتراق کامل در بویلر در زمان استفاده از سوخت دو گانه بسیار سخت است و این امکان همیشه وجود دارد که میزان آلاینده ها افزایش یابد بنابراین جهت بهتر شدن برای این شرایط استفاده کامل از سوخت گاز ضروری است. 

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اضافه کرد: با توجه به نیاز روزانه 7 میلیون متر مکعب گاز برای پایدار ماندن واحد ها در صورت تامین این مقدار سوخت توسط شرکت گاز استان آلایندگی به میزان زیادی کاهش می یابد که امیدواریم مدیران شرکت گاز استان هرمزگان تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه بندرعباس را در اولویت قراردهند تا دغدغه مردم و مسوولان در زمینه آلودگی محیط زسیت منطقه برطرف شود. این مقام مسول همچنین گفت: هر ساله در راستای تعمیرات و نگهداری واحدها و کاهش اثرات زیست محیطی اقداماتی انجام می شود.

اسدی گفت: نیروگاه در سال 90 نسبت به عقد قرارداد مشاور استقرار استاندارد مدیریت زیست محیطی 14001 اقدام نمود وبر اساس بررسی های انجام شده و ارزیابی اولیه منطبق بر بند های استاندارد مدیریت زیست محیطی این نیروگاه عدم انطباق maijor نداشته و موفق به دریافت گواهینامه شده است و تاکنون آن را تمدید نموده است. 

در حال حاضر این نیروگاه تمامی جنبه های زیست محیطی خود را شناسایی نموده است و نسبت به پایش و کنترل تمامی فعالیت های شناسایی شده که پیامد های زیست محیطی را در پی دارند اقدام نموده است. وی افزود: در نیروگاه حرارتی بندرعباس پروژه های بهینه سازی و اقدامات متعددی با اهداف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی انجام شده است. همچنین جهت افزایش راندمان و کاهش مصرف آب و سوخت اقداماتی در نیروگاه به صورت مستمرانجام می شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اظهارداشت: در زمینه مدیریت پسماند ها در نیروگاه حرارتی بندرعباس با هدف کاهش ضایعات و مدیریت پسماند ها بویژه پسماند های خطرناک این شرکت اقداماتی در جهت شناسایی و طبقه بندی کلیه زائدات تولیدی انجام داده است.

به گفته اسدی نیروگاه حرارتی بندرعباس به منظور جلوگیری از انتقال صوت به خارج از محوطه نسبت به عایق کاری انواع لوله های انتقال آب و سوخت خود اقدام نموده است. 

وی گسترش فضای سبزرا یکی از اصول اساسی نیروگاه برای کاهش اثرات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: نیروگاه بندرعباس در راستای گسترش فضای سبز و بهبود کیفیت فضای سبز خود اقدام به کاشت درختان بومی نموده است و در سال گذشته موفق به دریافت لوح تقدیر شد.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، یکی از فعالیت های بسیارمهم در سال 96 را پروژه جمع آوری و امحا ترانس های اسکارل اعلام کرد که برای نخستین بار در این نیروگاه انجام شد. 

اسدی در پایان هدف از انجام این پروژه را امحا و بی خطر سازی روغن و ترانس ها و تجهیزات آلوده به آسکارل و جمع آوری تمامی ترانس های آلوده از سطح نیروگاه و جایگزینی با ترانس های جدید عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها