معاون بهره برداری آبفای هرمزگان خبر داد:

كاهش 30 درصدی مصرف آب شرب در فضای سبز شهری



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون بهره برداری آبفای استان گفت : براساس بخشنامه ابلاغی هیات وزیران در اسفندماه 96، شهرداری ها باید تا پایان امسال نسبت به كاهش 30 درصدی آب مصرفی فضای سبز شهری در شهرهای استان اقدام نمایند. 

علا امیریان نژاد با اشاره به تاكید استاندار مبنی بر به كارگیری فاضلاب تصفیه شده استاندارد به عنوان راهكار اجرایی در دسترس، گفت: در حال حاضر با هماهنگی و همكاری شهرداری بندعباس تعداد پنج بوستان پرمصرف مشخص و مطالعات و امكان سنجی نصب پكیج های تصفیه فاضلاب خام در این بوستان ها انجام شده است كه در صورت تامین اعتبار لازم (ملی یا استانی) نسبت به خرید و راه اندازی این پكیج ها اقدام می شود.

وی افزود: کاهش فضای مورد نیاز برای نصب ، قابلیت تصفیه فاضلاب های قابل تجزیه بیولوژیکی با بار آلودگی بالا، کیفیت بهتر پساب خروجی، تولید لجن کمتر و راندمان بالاتر تصفیه فاضلاب در مقایسه با سایر روش های لجن فعال از جمله مزایای پکیج تصفیه فاضلاب MBBR است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تنش آبی موجود در شهر بندرعباس و ضرورت استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری در راستای كاهش مصرف آب شرب، اظهار داشت: در این راستان آبفای استان طی تفاهم نامه ای نسبت به واگذاری پساب به میزان 200 لیتر بر ثانیه به شهرداری بندرعباس جهت آبیاری فضای سبز شهری اقدام نموده است.

معاون بهره برداری آبفای هرمزگان همچنین از تحویل و راه اندازی یك دستگاه پكیج تصفیه فاضلاب به شهرداری بندرعباس در راستای مدیریت مصرف آب شرب خبر داد.«علا امیریان نژاد» در این باره گفت: این پكیج براساس تفاهم نامه منعقد شده بین شركت آب و فاضلاب هرمزگان و شهرداری بندرعباس و به منظور آبیاری فضای سبز یكی از بوستان های شهر خریداری و تحویل شهرداری شد.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای خرید این پكیج تصفیه فاضلاب 3 هزار و 500 میلیون ریال است كه در حال حاضر در بوستان الزهرا بندرعباس نصب شده و توسط كارشناسان فاضلاب آبفای استان در حال راه اندازی است.

معاون بهره برداری آبفای هرمزگان اضافه كرد: برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز این بوستان، بخشی از فاضلاب مسكن مهر و محلات پیرامون بلوار راه آهن جهت تصفیه در اختیار شهرداری قرار می گیرد.به گفته ی امیریان نژاد؛ كیفیت پساب خروجی این دستگاه تصفیه فاضلاب در حد استاندارد آبیاری فضای سبز (استاندارد US EPA) است كه مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست كشور نیز می باشد. وی افزود: ظرفیت آب تولیدی این دستگاه 50 متر مكعب در شبانه روز است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها